English

کارشناس مسائل اروپا در پاسخ به موج:

ترامپ تحت فشار لابی سعودی و صهیونیستی است/خروج از ان.پی.تی امکان اجماع جهانی علیه ایران را تسهیل می کند

بیگدلی با اشاره به فشارهای غربی به ایران در مساله موضوعات موشکی، نفوذ در خاورمیانه و برجام گفت: خروج از ان.پی.تی به عنوان واکنش دفاعی ایران امکان اجماع جهانی علیه کشورمان را افزایش می دهد.

ترامپ تحت فشار لابی سعودی و صهیونیستی است/خروج از ان.پی.تی امکان اجماع جهانی علیه ایران را تسهیل می کند

علی بیگدلی درباره تلاش اتحادیه اروپا برای جلب نظر ترامپ و اقداماتی که می تواند علیه ایران انجام دهد به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: در سفر اخیر مکرون به آمریکا وی با اشاره به برجام آن را دارای چهار ستون اعلام کرد که سه ستون دیگرش شامل نظارت های کوتاه مدت و بلند مدت بر فعالیت های هسته ای، نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و مباحث موشکی می شد. تاکید اروپا بر این موضوعات نشان از این دارد که آنها نتوانسته اند ترامپ را بر حفظ شکل کنونی برجام مجاب سازند و مجبور شده اند از روش های دیگر استفاده کنند.

وی افزود: در همین رابطه اتحادیه اروپا به دو روش می تواند ایران را تحت فشار بگذارد یکی تحریم های یک‌جانبه و دیگری ارائه تحریم های پیشنهادی به شورای امنیت است که البته شیوه دوم خطرناک‌تر و با اثرات بیشتری خواهد بود. البته به نظر می رسد مکرون هم شیوه دوم را در نظر دارد. 

این کارشناس مسائل اروپا تصریح کرد: البته در حال حاضر که رابطه آمریکا با چین و روسیه مطلوب نیست، از این رو ممکن است به شکل یک‌جانبه دست به چنین کاری بزنند که پیش از این هم اروپا به صورت یک‌جانبه تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده بود.

بیگدلی درباره حوزه های احتمالی تحریم اروپا علیه ایران اظهار داشت: از جمله این حوزه ها، حوزه نفت خواهد بود که در این صورت دیگر برجامی باقی نمی ماند. لذا شرایط اکنون به گونه بغرنجی پیچیده شده است و این مساله نشان می دهد ترامپ تحت فشار زیادی از سوی لابی های صهیونیستی و سعودی است. 

وی درباره سخنان اخیر مقامات ارشد کشورمان در خصوص خروج از ان.پی.تی به عنوان واکنش ایران پس از نقض برجام از سوی آمریکا خاطر نشان کرد: به نظر من بهتر است در حال حاضر برای انجام چنین کاری دورخیز نکنیم. ما نباید اتحادیه اروپا را از دست بدهیم. در غیر این صورت شرایط برای کشور دشوارتر خواهد شد. از طرفی خروج از ان.پی.تی، امکان ایجاد اجماع جهانی علیه ایران را افزایش خواهد داد. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی