English

اختصاصی موج

جزییات نامه نمایندگان مجلس درباره جلوگیری از فرار نفوذی ها و دو تابعیتی ها از کشور

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جزییات نامه 18 نماینده به رییس قوه قضاییه درباره جلوگیری از فرار نفوذی ها و دو تابعیتی ها از کشور را تشریح کرد.

جزییات نامه نمایندگان مجلس درباره جلوگیری از فرار نفوذی ها و دو تابعیتی ها از کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در هشتم مرداد ماه حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، گفته بود: "ما از رویکرد قوه قضاییه تشکر می کنیم، اما انتظار داریم با دانه درشت ها هم برخورد شود. به همین دلیل نامه ای به رییس قوه قضاییه نوشته و چند نماینده از جمله من این نامه را امضا و نگرانی های خود را در رابطه با فرار برخی از دانه درشت ها و دو تابعیتی ها مطرح کردیم. ما نگران هستیم تا برخی از این افراد که آمر و مسبب فسادها و رانت ها و از بین رفتن 60 تن طلای کشور و حراج بیت المال بودند، از کشور فرار نکرده و پرونده خاوری دیگری پیدا نشود."

پس از انتشار این مصاحبه برخی از رسانه ها خبرهایی مبنی بر ارسال نامه ای به رییس قوه قضاییه با هدف جلوگیری از خروج سیف رییس کل سابق بانک مرکزی از کشور را منتشر کردند.

سلیمی امروز در گفتگو با خبرگزاری موج به جزییات بیشتری از این نامه اشاره کرد و گفت: ما نگران بودیم بعضی از افرادی که ممکن است نفوذی باشند و در دستگاه ها و و نهادها رخنه کرده و عامل اصلی شرایط بد اقتصادی امروز هستند، از کشور فرار کنند.

وی تصریح کرد: این نگرانی نیز بر حق بوده و کاملا طبیعی است. به عنوان نمونه زمانی که پلیس فتا و دستگاه های نظارتی به صراحت اعلام می کنند سایت وزارت صنعت هک نشده و عواملی آگاهانه ورود چند هزار خودروی لوکس را ثبت کرده و این کار تعمدی بوده، باید نگران باشیم و بگوییم ممکن است این افراد پس از کسب سودهای کلان بادآورده، از کشور فرار کنند.

نظر سلیمی درباره فرار دو تابعیتی ها به مجلس

نماینده مردم محلات در خانه ملت افزود: امروز دستگاه قضایی به صراحت اعلام کرده است که برخی افراد و واسطه ها از بانک مرکزی دلار می گرفتند و با قیمت بالاتر در بازار عرضه می کردند. معلوم است عده ای در این میان علیرغم اینکه سمت مدیریتی داشتند و به ظاهر حافظ ارزش پول ملی بودند، با نفوذی ها همراهی کرده اند.  

سلیمی ادامه داد: مگر فراموش کرده ایم که روزی در این کشور ماجرای سیامک نمازی ها و یا نفوذ در تیم مذاکره کننده هسته ای با سمت مشاور اقتصادی اتفاق افتاد. بنابراین نگرانی نمایندگان برای فرار نفوذی ها و دو تابعیتی هایی که عامل اصلی شرایط اقتصادی امروز هستند، بر حق است.

وی تاکید کرد: در همین راستا 18 نماینده مجلس طی نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه ضمن تشریح نگرانی فوق، از دستگاه قضایی خواسته اند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از فرار دو تابعیتی ها را انجام دهد تا بار دیگر شاهد ماجرای خاوری ها در کشور نباشیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا در نامه فوق به صراحت نام سیف رییس سابق بانک مرکزی از کشور ذکر شده است، گفت: ما در این نامه مصادیق را اعلام نکردیم و نامی از کسی نبردیم و تنها شرایط کلی کشور را تشریح کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه