English

نماینده مردم محلات در گفتگو با موج؛

مسبب حراج بیت المال امروز به ریش همه می خندد/ دو تابعیتی ها فرار نکنند

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیم فرار تعدادی از دانه درشت های پرونده مفاسد اقتصادی از کشور وجود دارد، گفت: مسبب اصلی حراج بیت المال امروز به ریش همه می خندد.

مسبب حراج بیت المال امروز به ریش همه می خندد/ دو تابعیتی ها فرار نکنند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه قضایی گام های خوبی برای مبارزه با فساد برداشته است، اما انتظار مردم و جامعه بیش از اینها است و نمایندگان مردم نیز انتظار دارند تا در برخورد با مفاسد اقتصادی ضعیف کشی در جامعه نشود.

وی افزود: جامعه انتظار دارد تا در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی با دانه درشت ها برخورد شود، اما گاهی اوقات می بینیم با زیردستان و افراد درجه چندم برخورد شده و این افراد را دستگیر می کنند، اما آمر اصلی را رها می کنند. مباشر را دستگیر کرده و مسبب اصلی رها می شود. اینگونه برخوردها به طور قطع نتیجه لازم را نمی دهد و نمی توانیم امیدوار باشیم که مبارزه با فساد به نتیجه نهایی برسد.

در مبارزه با فساد ضعیف کشی می کنیم

این نماینده مجلس تصریح کرد: به عنوان نمونه کسی که دستور حراج 60 تن طلای کشور و این حجم عظیم از اموال بیت المال را داده، باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. یک روز گفتند بیایید سکه بخرید و فردا کسی که سکه خریده است را دستگیر می کنند. این در حالی است که اگر نخواهیم ضعیف کشی کنیم، باید کسی که دستور این کار را داد، هم دستگیر شود.

سلیمی گفت: امروز مردم سوال می کنند چه کسی دستور داد تا ارز 4200 تومانی را به هر کسی بدهند. چرا با این فرد و این افراد برخورد نمی شود و ضعیف کشی می کنیم. کسی که مسبب حراج بیت المال بوده امروز رها است و به ریش همه ما می خندد و حتی ژست قهرمانی هم می گیرد. اما ضعیف ها دستگیر شده اند و باید جواب بدهند.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی فسادی مرتکب شده باید در برابر قانون پاسخگو باشد، گفت: ما نمی گوییم با زیردستان و افراد دسته چندم برخورد نشود، بلکه تاکید داریم ابتدا باید آمران و مسببان اصلی دستگیر شوند.

سلیمی

دو تابعیتی ها فرار نکنند

نماینده مردم محلات در خانه ملت بیان داشت: ما از رویکرد قوه قضاییه تشکر می کنیم، اما انتظار داریم با دانه درشت ها هم برخورد شود. به همین دلیل نامه ای به رییس قوه قضاییه نوشته و چند نماینده از جمله من این نامه را امضا و نگرانی های خود را در رابطه با فرار برخی از دانه درشت ها و دو تابعیتی ها مطرح کردیم. ما نگران هستیم تا برخی از این افراد که آمر و مسبب فسادها و رانت ها و از بین رفتن 60 تن طلای کشور و حراج بیت المال بودند، از کشور فرار نکرده و پرونده خاوری دیگری پیدا نشود.

سلیمی ادامه داد: الان بحث هایی مطرح است از جمله اینکه بانک مرکزی صدها میلیون دلار به یک نفر داده و این فرد دلارها را در بازار آزاد فروخته است و بانک مرکزی می گوید، این فرد رابط ما است! زمانی ما در مجلس فریاد می زدیم که بانک مرکزی پول می دهد به افراد و آنها در بازار آزاد عرضه می کنند و از این طریق سود به جیب می زند و بعضی ها انکار می کردند. اما امروز خودشان اعتراف کردند و نامه نوشتند که این کار انجام شده است.

چرا مجلس در جریان نیست

وی تصریح کرد: چه کسی به این آقا صدها میلیون دلار داده است. مابه التفاوت و سود این دلارها کجا رفته است. مجلس چرا در جریان نیست. اگر درآمدی کسب شده و به خزانه واریز شده، مجلس باید در جریان باشد. اگر به جیب خودشان رفته هم باید مشخص شود.

فساد اقتصادی

برخی کسانی که به تازگی عزل شده اند، باید تحت نظر باشند

این نماینده مجلس افزود: ما تاکید داریم برخی از این افرادی که به تازگی عزل شده اند، باید تحت نظر بوده و به مردم پاسخ دهند. داماد یکی از این آقایان چند میلیون دلار از سامانه ثبت و تایید درخواست‌های ارزی، ارز دولتی دریافت کرده است. سوال ما این است که چرا به هر کسی ارز دولتی دادید و آن هم برای واردات کالاهای غیر ضروری.

سلیمی با اشاره به وعده های مسوولان در زمان تصویب برجام گفت: قرار بود برجام برای کشور سرمایه گذاری خارجی ایجاد کند، اما ناگهان دیدیم که هفت میلیارد دلار از خزانه کشور به اسم سرمایه گذاری از کشور خارج شد. قرار بود برجام سرمایه بیاورد، نه اینکه سرمایه کشور را هم به حراج بگذاریم.

وی بیان داشت: متاسفانه باید اعلام کنیم که نزدیکان مسوولان ارز 4200 تومانی گرفتند و حال مردم سوال می کنند آیا نباید با این دانه درشت ها و کسانی که چنین دستوراتی دادند، برخورد شود. برادر و پسرعمو و داماد مسوولان اگر خطایی کردند، باید با آنها برخورد شود، نه اینکه ضعیف کشی کنیم و تنها افراد درجه چندم را به پای میز محاکمه بکشانیم.

سلیمی در پایان گفت: برخی از مسوولان به دور نزدیکان خود خط قرمز کشیده اند و اجازه نمی دهند با نزدیکان آنها برخورد شود و این شیوه به طور قطع مبارزه با فساد اقتصادی را به نتیجه نخواهد رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه