English

یکی از امضاکنندگان طرح سوال از حسن روحانی؛

ایستادگی نمایندگان سوال از رییس جمهوری را به نتیجه رساند

یکی از امضاکنندگان طرح سوال از حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان گفت: اگر ایستادگی نمایندگان نبود، این طرح به سرانجام نمی رسید.

ایستادگی نمایندگان سوال از رییس جمهوری را به نتیجه رساند

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: طرح سوال از رییس جمهوری با فراز و نشیب های بسیاری در مجلس روبه رو بود و بسیاری تلاش داشتند تا آقای روحانی در مجلس برای پاسخگویی به افکار عمومی و نمایندگان ملت حاضر نشود.

وی افزود: وزرا، معاونان وزرا و حتی استانداران مختلف کشور بسیج شدند تا نمایندگان امضا کننده طرح را منصرف کرده و به نوعی این اقدام را خنثی کنند، اما ایستادگی نمایندگان باعث شد تا سرانجام طرح فوق به نتیجه رسید و امروز نیز رییس مجلس به صراحت آن را اعلام کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان تصریح کرد: نمی دانم به چه علت برخی سوال از رییس جمهوری را کسر شان دولت می دانند و این در حالی است که طبق قانون نمایندگان می توانند از رییس جمهوری سوال کرده و شخص رییس جمهوری نیز موظف به پاسخگویی است و اگر این کار را انجام ندهد، از قانون تمرد کرده است.

نظر آزادی خواه درباره طرح سوال از رییس جمهوری

آزادیخواه در پاسخ به این پرسش که طرح سوال از رییس هیات دولت چه محاسن و معایبی دارد، گفت: بحثی که ما با مخالفان طرح داشتیم این بود که صرف سوال و پاسخگویی نفر دوم کشور به نمایندگان ملت یکی از مهمترین ظرفیت های قانون اساسی است و هیچ معایبی ندارد و از این بابت هیچ فردی ضرر نمی کند.

وی افزود: قرار نیست در جلسه طرح سوال شان افراد را با توهین پایین بیاوریم. اینجا خانه ملت است. نمایندگان مردم دغدغه های خود را مطرح کرده و رییس جمهوری نیز پاسخ می دهد و در نهایت این مردم هستند که با شفاف سازی دولت و مجلس نتیجه گیری خواهند کرد.

لازم به توضیح است، امروز علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خانه ملت طرح سوال از رییس جمهوری را با 80 امضا اعلام وصول کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی