English

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در گفتگو با موج:

پاسخ به نمایندگان ملت خوشایند آقای روحانی نیست/ دولت به جای تلاش برای انصراف نمایندگان امضا کننده طرح، به فکر مشکلات مردم باشد

عضو مجمع نمایندگان استان همدان گفت: شواهد نشان می دهد که پاسخگویی از سوی رییس جمهوری به نمایندگان ملت چندان خوشایند ایشان نیست و به نوعی برای وی سنگین است.

پاسخ به نمایندگان ملت خوشایند آقای روحانی نیست/ دولت به جای تلاش برای انصراف نمایندگان امضا کننده طرح، به فکر مشکلات مردم باشد

حجت الاسلام احد آزادیخواه که یکی از امضا کنندگان طرح سوال از رییس جمهوری است، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج درباره این طرح اظهار داشت: ما معتقدیم سوال از رییس هیات دولت می تواند به شفاف سازی مسایل، آشنایی بیشتر مردم با مشکلات اداره کشور و دولت و به طور کلی رفع مشکلات از طریق همراهی دولت و مجلس کمک کند.

وی افزود: به همین دلیل طرح سوال از رییس جمهوری را در پنج بند تدوین و این طرح با بیش از 90 امضا نهایی شده است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فوق به سرانجام می رسد، گفت: متاسفانه به نظر می رسد پاسخگویی به نمایندگان برای آقای روحانی سنگین بوده و خوشایند ایشان نیست، چرا که شاهد تلاش هایی برای به سرانجام نرسیدن این طرح هستیم.

IMG10510570

آزادیخواه ادامه داد: تلاش برای عدم پاسخگویی به نمایندگان یکی از انتقادهای جدی به شخص رییس جمهوری و هیات دولت است و متاسفانه برخی ها تلاش می کنند تا قانون در این زمینه اجرا نشود.

وی تصریح کرد: قانون به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اجازه داده تا از رییس جمهوری سوال کنند و از سوی دیگر رییس قوه مجریه نیز مکلف و موظف به پاسخگویی است و متاسفانه علیرغم تاکیدهای مکرر نمایندگان، تاکنون این قانون اجرا نشده است.

سوال کنندگان از حسن روحانی قانع نشدند

این نماینده امضا کننده طرح سوال از رییس جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه نشست شب گذشته نمایندگان دولت با برخی از امضاکنندگان طرح سوال چه شد، گفت: ما می خواستیم به یک جمع بندی برای هر چه بهتر اجرا شدن قانون برسیم و نمایندگان آقای روحانی نیز در جلسه حضور یافتند و توضیحاتی دادند، اما ما قانع نشدیم و تاکید کردیم که باید شخص رییس جمهوری در صحن علنی حضور یافته و به مردم و نمایندگان ملت پاسخ دهند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شایعات مربوط به تلاش برخی از نزدیکان دولت برای انصراف نمایندگان صحت دارد نیز گفت: متاسفانه این امر به یک رویه در وزارتخانه ها و معاونت های پارلمانی شده است که همه را بسیج می کنند تا نمایندگان را از اجرای وظایف قانونی خود باز دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان اظهار داشت: برخی از وزرا و معاونان پارلمانی با شیوه های مختلف به دنبال انصراف امضا کنندگان طرح فوق هستند و ما به عنوان نهی از منکر به رییس جمهوری توصیه می کنیم وزرا و معاونت های پارلمانی را از این کار منع کنند.

برخی به جای حل مشکلات اصلی مردم به دنبال جلسه با نمایندگان امضا کننده طرح هستند

آزادیخواه ادامه داد: مردم دچار مشکلات گسترده به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی بوده و این در حالی است که وزرا و معاونت های پارلمانی به دنبال جلسه با نمایندگان برای منصرف کردن آنها از طرح های مختلف به ویژه طرح سوال از رییس جمهوری هستند و این کار به طور قطع به صلاح مردم و کشور نیست.

وی در پایان تاکید کرد: این افراد باید وقت خود را صرف رفع مشکلات اقتصادی کشور کنند و اجازه دهند قانون اجرا شود و حضور رییس جمهوری در صحن علنی و پاسخ به ملت و نمایندگان مردم هیچ ضرری نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه