English

آخوندی در پاسخ به سوال قاضی پور:

آیا می توان سرنوشت خطوط ریلی کشور را معطل یک شرکت گذاشت؟

وزیر راه و شهرسازی درخصوص علت واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی گفت: نمی توان سرنوشت خطوط ریلی کشور را در این شرایط سخت معطل یک شرکت داخلی گذاشت.

آیا می توان سرنوشت خطوط ریلی کشور را معطل یک شرکت گذاشت؟

به گزارش خبرگزاری موج، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 9 مرداد و در طرح سوال از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی دارای تولید مشابه داخلی اظهار داشت: علیرغم حکم ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه، چرا واردات تجهیزات ریلی که در داخل تولید می شود، ادامه دارد؟

 برای ۱۰ سال آینده ریل بی کیفیت و کهنه از چین و ترکیه وارد کشور شده است

وی با بیان اینکه برای ۱۰ سال آینده ریل بی کیفیت و کهنه از چین و ترکیه وارد کشور شده است، افزود: این در حالی است که در داخل از جمله در ذوب آهن اصفهان ریل تولید می شود اما با واردات بی رویه تولید داخلی فلج شده است.

عباس آخوندی در پاسخ به سوال این نماینده با بیان اینکه در چهار سال اخیر سه هزار کیلومتر ریل گذاری صورت گرفته است، اظهار داشت: این میزان شامل ۱۲۰۰ کیلومتر ریل جدید و حدود ۱۸۰۰ کیلومتر نوسازی خطوط ریل سازی بوده و این عدد معادل ۳۶۰ هزار تن ریل گذاری بوده است که ۴۰ درصد رشد را نشان می دهد.

جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

وی با اشاره به جابجایی ۱۳.۵ میلیارد نفر کیلومتر مسافر در خطوط ریلی طی سال گذشته گفت: با این میزان جابجایی ۲.۷ میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی به موضوع شرکت ذوب آهن اصفهان و ریل های تولیدی در آن نیز اشاره کرد و گفت: در ششم اردیبهشت سال ۹۶ موفق به اخذ قرارداد با ذوب آهن اصفهان شدیم مشروط بر اینکه ریل با کیفیت را به ما تحویل دهند. قرار بود طی ۴ ماه یعنی تا شهریور ماه ۹۶ حدود ۴۰ هزار تن ریل به ما تحویل دهند اما تا امروز فقط ۵۰۰ تن تحویل داده اند که برای ۴ کیلومتر خط ریلی کفایت می کند.

۱۷۰ میلیارد تومان از این شرکت مطالبه داریم

آخوندی تصریح کرد: آیا در این شرایط سخت می توان سرنوشت خطوط ریلی کشور را معطل یک شرکت گذاشت؟ ما تا امروز ۱۷۰ میلیارد تومان از این شرکت مطالبه داریم و حتی حاضر شدیم ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالباتمان را هم بلوکه کنیم تا به این شرکت کمک شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان در رابطه با تولید واگن در داخل نیز خاطرنشان کرد: تا امروز قرارداد تولید ۱۳۰۰ دستگاه واگن باری را با تولید کنندگان داخلی بسته ایم که ۹۰۰ واگن تحویل شده و مابقی نیز در دست ساخت است؛ قرارداد تولید ۴۲۰۰ واگن باری دیگر نیز منعقد شده و علاوه بر آن برای تولید لوکوموتیو نیز با تولید کنندگان داخلی قرارداد بسته شده است.

در نهایت مجلس از توضیحات آخوندی در پاسخ به سوال نماینده مردم ارومیه قانع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی