English

وزیر راه و شهرسازی‌:

اصلی‌ترین مسئولیت اجتماعی در جامعه رعایت حقوق شهروندی است

وزیر راه و شهرسازی‌ گفت: از نظر بنده‌ اصلی‌ترین مسئولیت اجتماعی در جامعه حاکمیت قانون و رعایت حقوق شهروندی است و کسی که حاکمیت قانون را در این بخش زیر پا بگذار‌د، باید پیگرد‌ قانونی شود.

اصلی‌ترین مسئولیت اجتماعی در جامعه رعایت حقوق شهروندی است

به گزارش خبرگزاری موج، عباس آخوندی‌ در حاشیه مراسم دومین جایزه مسئولیت اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی هم اکنون به کار خیریه‌ تنزل‌ پیدا کرده است، گفت: مسئولیت اجتماعی امری بسیار فراتر از کارهای خیریه‌ به شمار می‌رود و باید تبدیل به یک اقدام راهبردی‌ جهت افزایش کارآمدی‌ و کارآیی‌ شود.

 بنگاه‌ها در برابر مسائل زیست محیطی قوانین درستی داشته باشند

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی در جامعه باید به تحول مدیریتی‌ منجر شود، خاطر نشان کرد: تحمیل هزینه به جامعه می‌تواند در بُعد‌ زیست محیطی و یا ریختن زباله باشد، پس باید بنگاه‌ها در برابر مسائل زیست محیطی قوانین درستی داشته باشند، تا هزینه‌ای به این بخش تحمیل نکنند.

وزیر راه و شهرسازی‌ ادامه داد: ممکن است برخی از کارهای خیریه‌ و نیمه کاره من باعث‌ سلب حقوق اجتماعی افراد شود و ممکن است، در ظاهر این کار خیر باشد اما آیا در باطن مسئولیت اجتماعی را رعایت کرده‌ایم؟

آخوندی‌ تصریح کرد: در شرایط‌ عدم قطعیت جامعه، همه از مسئولان انتظار دارند کاری کنند؟ آیا کاری را انجام دادن به آن معنا است که من قانون را زیر پا بگذارم و حقوق افرادی را سلب کنم؟

وی افزود: انجام دادن کاری در این شرایط به معنای مداخله کردن در زندگی خصوصی افراد است و همین موضوع در چنین شرایطی باعث ملتهب‌ شدن وضعیت اقتصادی‌ کشور می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: از نظر بنده‌ اصلی‌ترین مسئولیت اجتماعی در جامعه حاکمیت قانون و رعایت حقوق شهروندی است و کسی که حاکمیت قانون را در این بخش زیر پا بگذار‌د، باید پیگرد‌ قانونی شود.

عباس+آخوندی+وزیر+راه+و+شهرسازی

آخوندی‌ گفت:مسئولیت اجتماعی در شرایط موجودی که جامعه در عدم قطعیت‌ و التهاب قرار دارد بسیار مهم است، پس نباید مسئولیت اجتماعی تحت عنوان کار خیر و فوری صورت گیرد، بلکه باید با استفاده از مسئولیت اجتماعی بتوانیم از بحران‌ها عبور کنیم.

وزیر راه و شهرساز‌ی توضیح داد: بزرگترین‌ مسئولیت اجتماعی ما در دولت آن است که قانون و حقوق مالکیت‌ را رعایت کنیم.

رانت مسئله بدی برای کشور به شمار می‌رود

آخوندی‌ تصریح کرد: در وضعیت اقتصادی اکنون‌ رانت مسئله بدی برای کشور به شمار می‌رود، آیا در چنین شرایطی باید فرد رانت خوار را مجازات کنیم و یا آنکه سرچشمه‌ فساد رانتی‌ را از بین‌ ببریم‌؟ به نظر بنده باید سرچشمه‌ فساد و بی قانونی را خشک کنیم.

وی ادامه داد: مداخله در قوانین رایج کشور اصلی‌ترین مشکل به شمار می‌رود و باید سعی کنیم مانع رواج فساد در کشور شویم.

 سعی کنم محکم پای قوانین بایستم‌

وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به اینکه هم‌ اکنون کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد، گفت: مسئولیت‌ اجتماعی من در چنین شرایطی آن است که از تمام فشارها‌ عدول‌ نکنم و سعی کنم محکم پای قوانین بایستم‌ و مانع ضایع شدن حق شهروندان شوم.

آخوندی اذعان کرد: گرفتن افراد رانت خوار برای مبارزه با فساد کافی نیست، بلکه باید سعی کنیم با خشک کردن سرچشمه‌های رانت از قاعده بازار عدول نکنیم.

وزیر راه و شهرسازی‌ افزود: در شرایط اقتصادی کشور شاهد ثبت سفارش 44 میلیارد دلاری هستیم، این ثبت سفارش شاید در شرایط عادی مشکلی ایجاد نکند، اما در چنین شرایط سخت اقتصادی سبب ایجاد چالش‌ برای کشور می‌شود و از هر فسادی‌ بدتر‌ است.

وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به اینکه مسئولیت‌ اجتماعی باید به نحوی صورت گیرد که هزینه‌ای ایجاد نکند، گفت: توسعه کار خیر‌ ارزش دارد و سلب نکردن حق شهروند یک نکته کاملاً استراتژیک‌ و مهم است.

وی یادآور شد: برای انجام کارهای خیر‌ نباید از قانون عبور کنیم، زیرا مسئولیت‌ اجتماعی یک سرمایه برای کشور به شمار می‌رود و زمینه ساز ثبت آثار استراتژیک برای کشور به شمار می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی