English

آخوندی:

ایران در دوره سازندگی سوریه نقش تاثیرگذاری خواهد داشت

وزیر راه و شهرسازی در دیدار نخست وزیر سوریه گفت: ایران در دوره سازندگی این کشور نقش تاثیرگذاری خواهد داشت، سوریه درحال بازگشت به وضعیت امنیتی مطلوبی است و می تواند سازندگی و بازسازی کشورش را آغاز کند.

ایران در دوره سازندگی سوریه نقش تاثیرگذاری خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دیدار نخست وزیر سوریه با تاکید بر لزوم تدوین یک طرح واقعی برای اجرای برنامه های امضاء شده میان دو طرف و تصحیح برخی از قوانین و تشکیل کمیته پیگیری و نظارت بر اجرای توافقنامه های دراز مدت، گفت: بخش خصوصی و دولتی ایران آماده مشارکت گسترده در مرحله بازسازی سوریه است.

وی با بیان این‌که سوریه پس از هفت سال دست و پنجه نرم کردن در بحران و جنگ در مرحله جدیدی قرار گرفته است و ایران در دوره سازندگی این کشور نقش تاثیرگذاری خواهد داشت، افزود:سوریه درحال بازگشت به وضعیت امنیتی مطلوبی است و می تواند سازندگی و بازسازی کشورش را آغاز کند.

وی با بیان این که ایران در بحران سوریه در کنار ملت و دولت این کشور ایستاده و مسئولان سوری خواهان حضور گسترده ایران در امر بازسازی این کشور هستند، تصریح کرد:‌ سوریه و ایران به همین منظور در حال تشکیل مقدمات نشست عالی کمیسیون مشترک در سطح نخست وزیر این کشور و معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند سندی را برای همکاری های راهبردی و دراز مدت تنظیم و امضا کنند.

آخوندی با اشاره به این که سند راهبردی بین ایران و سوریه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی در حال تنظیم است، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای تنظیم این سند راهبردی اقتصادی، متنی را قبلا برای طرف سوری ارسال کرده که پاسخ های اولیه آن نیز دریافت شده و مذاکراتی برای اجرایی شدن این سند انجام گرفته و امیدواریم با توجه به روابطی که بین دو کشور حاکم است، متن آن در این سفر آماده و بعد از ماه رمضان نشست عالی کمیسیون دو کشور با حضور مقامات ایران و سوریه برگزار و این سند به امضای دو طرف برسد.

وی در پایان گفت: اصلی ترین موضوعات در این سند راهبردی اقتصادی و فرهنگی، مقوله تجارت و همچنین موضوعات تخصصی در قالب حمل و نقل، صنعت، بازسازی خانه ها و مراکزی که دچار آسیب جنگ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی