English

دریادار سیاری:

اگر توان بازدارندگی نیروهای مسلح نبود دشمن کاری را می کرد که با همسایگانمان کرد

امیر سیاری گفت: اگر ارتش، سپاه و دیگر نیروها دست در دست هم این توان دفاعی و بازدارندگی را ایجاد نکرده بودند دشمنان کاری را که در شرق و غرب کشور با همسایگان ما کردند با ما می کردند

اگر توان بازدارندگی نیروهای مسلح نبود دشمن کاری را می کرد که با همسایگانمان کرد

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای که صبح امروز در دانشگاه دافوس ارتش برگزار شد، گفت: در ابتدای انقلاب ارتش تنها نیروی مسلح و تنها مدافع انقلاب بود و منافقین و دشمنان می‌خواستند این مدافع را از انقلاب بگیرند.

وی ادامه داد: در آن زمان شعار دشمنان انقلاب این بود که ارتش نمی‌خواهیم اما امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای 29 فروردین را روز ارتش اعلام و گفتند که ارتش باید در خیابانها رژه برود و کسی حق ندارد در امور ارتش دخالت کند.

امیر سیاری روز 29 فروردین 58 را روز تولد ارتش انقلابی دانست و خاطر نشان کرد: ارتش تا زمان تاسیس سپاه، تنها مدافع انقلاب بود و دشمنان که نتوانسته بودند مدافع انقلاب را از بین ببرند اختلافات قومی را راه انداختند و این ارتش بود که با نثار شهدای بسیار از تجزیه کشور جلوگیری کرد و ارتش حدود 50 هزار شهید در 8 سال جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور داد.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در دفاع مقدس ادامه داد: دلاوری‌های ارتش موجب جلوگیری از رسیدن صدام حسین به اهدافش شد، نیروی هوایی ارتش در دومین روز جنگ تحمیلی عملیات کمان 99 را انجام داد و نیروی دریایی در شصت و هشتمین روز بعد از آغاز جنگ نیروی دریایی عراق را از بین برد.

امیر سیاری با اشاره به شرح وظایف ارتش گفت: وظیفه ارتش دفاع از کشور و بازدارندگی در مقابل دشمنان است و ارتش امروز باید برای دفاع از تمامیت ارضی کشور نیروی انسانی پرورش یافته داشته باشد و تجهیزات دفاعی را که به دلیل تحریم ما نمی‌دهند را خود تولید کند و ما در بحث طراحی و‌ تولید تجهیزات روی پای خود ایستاده‌ایم و همه نیازمان را که قبل از انقلاب بیگانگان تولید می‌کردند خودمان تولید می‌کنیم.

وی افزود: هرجایی که لازم باشد ارتش پا در رکاب آماده است و این آمادگی و اقتدار و حضور در صحنه‌ها ویژگی امروز ارتش ایران است.

معاون هماهنگ کننده ارتش به دیگر اقدامات و خدمات ارتش اشاره کرد و گفت: در زلزله بم و کرمانشاه و هرجایی که لازم شد حتی در خلیج عدن ارتش در صحنه بوده و خدمت‌رسانی کرد و‌ نگذاشت چرخ اقتصاد کشور مختل شود.

وی در پایان تصریح کرد : باز دارندگی این است که اینقدر توان داشته باشیم که کسی به طمع تجاوز به کشور را نکند و اگر ارتش، سپاه و دیگر نیروها دست در دست هم این توان دفاعی و بازدارندگی را ایجاد نکرده بودند دشمنان کاری را که در شرق و غرب کشور با همسایگان ما کردند با ما می کردند، اما ما کشور و نیروهای مسلح مقتدر داریم و وظیفه اطلاع رسانی این توانایی‌ها به مردم و بیرون کشور برای خوشحالی دوستان و دشمنان نا امیدی دشمنان با رسانه‌ها است. من‌ همیشه می‌گویم که 50 درصد بازدارندگی با ما و 50 درصد هم با رسانه‌ها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه