English

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی:

احزاب سیاسی نقش مهمی در شکل گیری هویت آسیایی دارند

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با اشاره به ضرور شکلگیری هویت آسیایی میان کشورهای این قاره گفت: احزاب سیاسی در این رابطه می توانند با ایجاد زمینه گفتگو نقش مهمی ایفا کنند.

احزاب سیاسی نقش مهمی در شکل گیری هویت آسیایی دارند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدرضا مجیدی در بیست و نهمین کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی گفت: این قاره کهن نه تنها از بیشتر بخش های مختلف شهری برخوردار است بلکه بخش های مختلف فرهنگی در آن هست. برای اینکه بتوانیم گفتگوهایی را بین کشورها به وجود اوریم باید تمام کشورها در یک برنامه مشترک در کنار هم قرار گیرند. 

وی افزود: برای اینکه هویتی مشترکی ایجاد کنیم باید گفتگوهای مهمی برقرار کرد. متاسفانه برخی کشورها از مشکلات زیادی رنج می برند. نقش احزاب در ایجاد همکاری ها ضروری است. در همکاری های ملی و بین المللی باید اختلافات فرهنگی را درنظر گرفت. عضو حزب موتلفه تاکید کرد: احزاب سیاسی اسیایی باید در این راستا نقش مهمی ایفا کنند تا اتحاد شکل بگیرد. برای رسیدن به همکاری های مختلف بهتر است زمینه ها بررسی شود باید غرب و شرق آسیا با هم ملاقات کنند اگر ارتباطی برقرار شود می توانند به تعامل مشترک برسند.

مجیدی بیان داشت: این همزیستی ها در صورتی به موفقیت می رسند که در ریز برنامه های بین المللی کار شود. کشورهای آسیایی تنها قادر به مدیریت این نیستند بلکه باید از سازمان های دیگر کمک بگیرند تا به هویت آسیایی برسند.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی افزود: در این راستا از بخش های مختلف می توان کمک گرفت مثلا آسیای مرکزی و جنو بی می توانند در تقویت روابط اقتصادی و مالی و بانکی و دیپلماسی کمک کنند. همچنین طرحی که برای دیپلماسی منطقه ای مطرح شده می تواند تاثیرگذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی