English

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اولین شعبه بانک وحدت با حذف سود ربوی در ارومیه تاسیس می شود

علم الهدی گفت: قرار است اولین شعبه بانک وحدت با رویکرد عدم دریافت سود در ارائه تسهیلات در ارومیه تاسیس شود.

اولین شعبه بانک وحدت با حذف سود ربوی در ارومیه تاسیس می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حجت الاسلام حامد علم الهدی در نشست خبری برای ارائه برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر گفت: مجمع جهانی تقریب یک بعد بین المللی دارد و بخشی از فعالیتهایش در خارج کشور است و فعالیت هایی هم در داخل به ویژه در مناطق مرزی دارد که فعالیت سالانه داخلی هم در دو مقطع یکی در هفته وحدت و دیگری دهه فجر نمود بیشتری دارد که حضور اهل سنت بیشتر از شیعیان در این مراسم ها بیشتر در این مناطق دیده می شود. 

وی افزود: طبق برنامه ریزی ها اهل سنت در جشن ها بهتر از عزاداری ها حضور می یابند لذا سعی می شود دعوت از اهل سنت در جشن ها باشد. دهه فجر هم به عنوان یک جشن ملی فرصتی برای این حضور است. غبارروبی مقبره شهدا خصوصا شهدای اهل سنت در مناطق مرزی امسال برنامه های این کمیته اغاز خواهد شد. 

علم الهدی تصریح کرد: تقریبا در تمام مناطق مرزی کشور که اهل سنت حضور دارند لذا برگزاری همایش با علمای شیعه و سنی خواهیم داشت. در این همایش ها از افرادی که دغدغه امت واحده دعوت به عمل می آید. مبلغینی که با این گرایش تربیت شدند برای سخنرانی انتخاب شده اند. امروز با تحرکات دشمن ضرورت وحدت همه مذاهب اسلامی تبدیل به یک امر بدیهی شده است و حتی آماده اعلام وحدت ادیان ابراهیمی نیز در جمهوری اسلامی هستیم که حول توحید گردهم آییم. 

مسوول کمیته تقریب مذاهب ستاد دهه فجر خاطر نشان کرد: چهارشنبه همایشی در تهران برگزار خواهد شد که موضوع آن قدس پایتخت صلح ادیان است که این در راستای همان اتحاد و وحدت همه ادیان ابراهیمی خواهد بود و به نوعی واکنش به سخنان اخیر ترامپ نیز است. 

وی درباره برنامه ویژه امسال برای مناطق مرزی اهل سنت بیان داشت: یکی از این موارد برپایی همایش ها خواهد بود که فرهیختگان آن استان در این مراسم شرکت می کنند. ما هم افرادی از تهران برایشان اعزام می کنیم. سرکشی به خانواده های شهدای اهل سنت از دیگر برنامه ها خواهد بود. 

علم الهدی افزود: حضور در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین برگزاری برنامه ها و جشنهایی در مساجد اهل سنت از جمله برنامه هایی است که برای مردم سنی مذهب استان های مرزی در نظر گرفته شده است. 

وی در خصوص فعالیت دشمن در فضای مجازی برای تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما تمام تلاشمان را بکار بردیم از جمله در حوزه فکری کتابهای زیادی در این زمینه منتشر شده است. همچنین خبرگزاری تقریب فعال است. در فضای مجازی شامل تلگرام و واتس آپ گروه های تلفیقی (سنی و شیعه) تشکیل داده ایم که در حوزه تقریب مذاهب فعالیت می کنند. در گذشته ارتباطات بیشتر حضوری بود ولی فضای مجازی فرصتی برای ارتباطات بیشتر ایجاد کرده تا افرادی با مذاهب مختلف به گفتگوبپردازند. حمایت از پایان نامه هایی با موضوع تقریب از دیگر اقدامات مجمع جهانی تقریب برای مقابله با فعالیت دشمن است. چند مستند هم در این حوزه ساخته شد اما به دلیل عدم بودجه کافی و نبود متخصصین در این حوزه در خود مجمع، باعث شده کار آنطور که انتظار میرفت پیش نرود. 

علم الهدی تاکید کرد: با اشاره به اینکه فقهای اهل سنت بانکداری جمهوری اسلامی را ربوی می دانند قرار شد بانک انصار شعبه ای تحت عنوان شعبه وحدت در ارومیه تاسیس شود که با فرمول رایج در بانکهای کشور اداره نخواهد شد و برای مثال پولی بابت دیرکرد نخواهد گرفت و مطابق فتوای اهل سنت اداره می شود. از جمله اینکه بدون درصد ,تسهیلات پرداخت می شود. 

وی تصریح کرد: قرار شده است با همکاری سایر نهادها کمک هایی از طرف کمیته تقریب کمک هایی به زلزله زدگان کرمانشاه ارائه خواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه