English

سردار جلالی:

باید در فضای سایبری از استقلال کشور دفاع کنیم/ با تسلط اطلاعاتی در حوزه سایبری دشمن در مسائل سیاسی کشور دخالت می کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید در فضای سایبری از استقلال کشور دفاع کنیم که این استقلال شامل استقلال سیاسی، اقتصادی، دفاعی، نظامی و در تمام ابعاد است که می تواند تضمین کننده استقلال در تمام مولفه های امنیت باشد.

باید در فضای سایبری از استقلال کشور دفاع کنیم/ با تسلط اطلاعاتی در حوزه سایبری دشمن در مسائل سیاسی کشور دخالت می کند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در پنجمین همایش ملی پدافند سایبری با بیان اینکه موضوعات نظام سایبری بر اساس فناوری اطلاعات با سرعت زیادی در حال توسعه است، گفت: ما در حال حاضر با چهره دیگری از تهدیدات مواجه هستیم که در قالب توسعه فناوری آنها را می بینیم که در ظاهر یک قالب بسیار زیبا از آنها مشاهده می کنیم و اگر دقت نظر نداشته باشیم و تهدیدات این فناوری ها را از فرصت ها جدا نکنیم با مشکلات بسیاری در کنار تهدیدات در فضای سایبری مواجه می شویم و اجازه اشغال بیگانگان را در این فضا فراهم کرده ایم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: اینکه همه چیز را در قالب توسعه و فناوری ببینیم و اجازه اشغال به دشمنان دهیم این همان هدف دشمن دندان تیزمان آمریکاست. باید در فضای سایبری از استقلال کشور دفاع کنیم که این استقلال شامل استقلال سیاسی، اقتصادی، دفاعی، نظامی و در تمام ابعاد است که می تواند تضمین کننده استقلال در تمام مولفه های امنیت باشد.

باید رویکرد ملی‌سازی در زیرساخت ها در دستور کار قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم از فضای سایبری استفاده کنیم باید رویکرد ملی‌سازی در زیرساخت ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: امروز امنیت ملی صرفا در حوزه فیزیکی نیست، بلکه یکی از شروط دفاع سایبری ملی سازی زیرساخت های سایبری کشور است.

رگلاتورهای ملی در تمام حوزه ها را تعریف کنیم 

جلالی تاکید کرد: باید بتوانیم رگلاتورهای ملی در تمام حوزه ها را تعریف کنیم که در صورت غفلت از این موضوع کسانی که این فناوری ها را به ما ارائه داده اند وقتی بخواهند می توانند با انتقال ویروسی، در کشور شورش ایجاد کنند و با چند نوع ویروس ناشناخته شهری را بهم بزنند.

وی افزود: ضرورت هوشمندسازی این است که صنعت بومی و ملی را در حوزه زیرساخت ها مورد توجه قرار دهیم و الزام هوشمندسازی زیرساخت ها نیازمند صنعت بومی ملی در حوزه زیرساخت ها است و نمی توان با توهمات روشنفکری از حوزه سایبری عبور کرد.

جلالی تاکید کرد: ما نیازمند پیمان دفاعی در حوزه سایبری هستیم. کشورهای زیادی هستند که نمی خواهند تحت تسلط فناوری آمریکا در فضای سایبری باشند و ما می توانیم از طریق تشریک مساعی در این حوزه با کشورهای همسو و همفکر هکاری کنیم تا منافع ملی خود را در فضای سایبری حفظ کنیم و گام بعدی این است که نخبگان را به باور و فهم عمومی از موضوع تهدیدات سایبری برسانیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: چگونه آمریکا می تواند در شبکه های اجتماعی با دقتی بالا در زمان انتخابات نزدیک به ۹۵ درصد آرا را پیش بینی کند و بر مسائل اجتماعی و اقتصادی سوار شود یا در کشور قائله ای به راه بیندازد؟

وی توضیح داد: تمام این اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی و حوزه سایبری در اختیار آنها قرار می گیرد و بر اساس حجم زیاد اطلاعاتی که در اختیار دارند با پردازش این اطلاعات می توانند تصویری واضح و دقیق در جامعه ما داشته باشند و تمام حوادث اجتماعی را تشخیص و کنترل دهند و این همان اشغال سایبری است.

ما اجازه تصاحب شبکه های اجتماعی را داده ایم 

جلالی تصریح کرد: با این حال ما اجازه تصاحب شبکه های اجتماعی را داده ایم و حتی اجازه تصاحب اقتصاد را نیز به او می دهیم و اجازه می دهیم یک شبه چند میلیارد از کشور خارج شود و این همان موضوعی است که موجب می شود تا استقلال مالی کشور از دست برود.

وی در پایان گفت: با تسلط اطلاعاتی در حوزه سایبری دشمنان می توانند با به راه انداختن جریان های آبی و قرمز یا حمایت از یک جریان در تصمیم گیری های سیاسی کشور دخالت کنند و این همان چهره زیبای ظاهری از تهدیدات است که در قالب توسعه فناوری و سایبری مشاهده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه