English

قالیباف در پیامی به مناسبت هفته بسیج؛

بسیج فرازمانی و فرامکانی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت هفته بسیج، گفت: حقیقت بسیج فرازمانی و فرامکانی است و از همین رو در بیرون مرزهای ایران، الهام بخش مقاومت در برابر سلطه خواهان و زورگویان جهان است.

بسیج فرازمانی و فرامکانی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت هفته بسیج که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، بسیج را حقیقتی فرازمانی و فرامکانی بر شمرد و خاطرنشان کرد: از همین روست که بیرون از مرزهای ایران، و در زمانهای متفاوت، الهام‌بخش «مقاومت» در برابر سلطه‌خواهان و زورگویان جهان است.

متن این پیام به شرح زیر است:

«امسال هفته بزرگداشت بسیج، همزمان شده است با از بین رفتن پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق و آزادسازی این مناطق از چنگال تروریست‌های تکفیری. این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم و یاد و خاطره همه بسیجیان شهید را گرامی می‌داریم. حقیقت بسیج، آن گونه که در اندیشه و کلام امام (ره) آمده بود، فرازمانی و فرامکانی است؛ و از همین روست که بیرون از مرزهای ایران، و در زمانهای متفاوت، الهام‌بخش «مقاومت» در برابر سلطه‌خواهان و زورگویان جهان است.

اگر اراده خداوند بر آن قرار گرفته است که بر مستضعفان زمین منت گذارده و آنان را پیشوا و وارث گرداند، زمینه‌سازی این امر، گرد هم آمدن افراد و سازماندهی آنها بر مبنای ایمان و آرمانی واحد و به سوی هدفی واحد است. این سازمانِ مردمی، متفاوت از همه سازمانهایی است که در آن، مرتبت و منزلت، بر مبنای جایگاه، و در ساختاری از بالا به پایین تعیین می‌شود.

در «بسیج» فرمانده، کفش نیرویش را واکس می‌زند و پیرمرد هشتادساله و نوجوان پانزده ساله دوشادوش هم می‌جنگند. دلدادگی به والاترین خصایص الهی و تلاش برای از خود رها شدن، آن گوهری است که نیروی محرک اصلی و وجه تمایز بسیج از سایر تشکل‌های مشابه است. برای چنین تشکلی، آفت اصلی دورافتادن از «مردم» و توجه به «خدمت‌رسانی» به ایشان است.

هفته بسیج را به همه اهالی ایمان و عمل، خادمان بی‌نام و نشان مردم، رزمندگان جبهه‌های جنگ و علم و فرهنگ، تلاشگران عرصه اقتصاد و سیاست و همه کسانی که «بسیجی‌وار» زندگی می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه