English

گلایه‌های جدی از عملکرد برخی اعضای ائتلاف امید داریم

رئیس فراکسیون امید گفت: اگر افرادی که در ابتدا از سوی فراکسیون امید در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور داشتند، به دلیل مهندسی صورت گرفته از این کمیسیون خارج نمی شدند.

گلایه‌های جدی از عملکرد برخی اعضای ائتلاف امید داریم

به گزارش خبرگزاری موج؛ محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید عصر امروز(۲ تیرماه) در دیدار اعضای شورای مرکزی و شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان   با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر اظهار داشت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی است و یکی از مشکلات ما غافل بودن از خودسازی است که باید  از فرصت این ایام بهترین استفاده را کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های حزب ندای ایرانیان از بدو تشکیل، یادآور شد: زمانی که حزب ندای ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد، بسیار خوشحال شدم و از فعالیتهای و برنامه این حزب حمایت کردم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان، بر ضرورت فعالیت های سازمان یافته و تشکیلاتی در غالب احزاب و NGO ها تاکید کرد و گفت: در فعالیت‌های تشکیلاتی باید بر تصمیمات جمعی تعصب داشته باشیم و پایبندی خود را به تصمیمات نشان دهیم. متأسفانه به خاطر عدم رشد یافتگی در فعالیت های تشکیلاتی بعضا به تصمیمات اتخاذ شده، پایبند نیستیم و این آسیب جدی به فعالیت های تشکیلاتی و سازمان یافته می زند.
وی با اشاره به پیشتازی جوانان در عرصه های مهم به ویژه در جنبش اصلاح طلبی، گفت: اگر بگویم همه دستاوردهای علمی کشور مدیون جوانان دانشمند و عالم است، اغراق نکرده ام و به همین دلیل بارها تاکید کرده ام که باید از پتانسیل و ظرفیت بالقوه جوانان در همه بخش ها و سطوح استفاده کرد و باید توامندسازی امور مختلف را به جوانان واگذار کرد.
رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان به شعار اصلاح طلبان در انتخابات مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: شعار امید و آرامش تاکتیک اصلاح طلبان نبود بلکه یک راهبرد دراز مدت است که در همین راستا در داخل مجلس فراکسیون امید فعالیت های خود را آغاز کرد.
وی با تاکید بر اینکه نمی توان در فضای نا امیدی فعالیت کرد، یادآور شد: در هشت سال دولت اصلاحات ما را متهم به فعالیت در چهارچوب توسعه سیاسی می کردند. در حالی که دولت وقت به هیچ وجه از توسعه اقتصادی غافل نشد و اجرای کامل برنامه سوم توسعه در همه بخش‌ها و دستاوردهای دولت در بخش های اقتصادی، زیربنایی و.. از سوی دولت اصلاحات باید الگویی برای دولتمردان بعدی می شد که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.
عارف با بیان اینکه نا امیدی در قاموس اصلاح طلبی جایگاهی ندارد، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی به دنبال پیاده سازی آرمانها و ایده آل های خود هستیم ولی ایده آلیست نیستیم و واقعیت های موجود را درک می کنیم و بر اساس همین واقعیت ها، فعالیت های خود را در قالب فراکسیون امید با جدیت ادامه خواهیم داد.
نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به فعالیت های جوانان در فضای مجازی گفت: من واقعیت های فضای مجازی را می‌دانم و بر استفاده بهینه از این فضای رسانه‌ای واقفم اما واقعیت این است که مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود بعضا از عمق یافتگی کافی برخوردار نیست. برابر مطالب خلاف واقع در فضای مجازی نباید عصبانی شد و واکنش های شتابزده نشان داد.
رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم به فرآیند طی شده در بحثانتخابات هیات رئیسه مجلس و انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون های تخصصی اشاره کرد و یاآور شد: اگر برخی کم لطفی‌ها از جانب کسانی که در ائتلاف امید بودند، صورت نمی‌گرفت، بهتر به هدف خود می رسیدیم و به همین دلیل گلایه های جدی در این خصوص وجود دارد که در زمان مناسب مطرح خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در ائتلافی که در فرایند انتخابات مجلس دهم صورت گرفت، حضور برخی افراد در لیست امید هزینه‌هایی برای ما در پی داشت ولی به جهت احترام به ائتلاف و ارائه لیست واحد این هزینه ها را متقبل شدیم.
عارف گفت: در رسانه ها تحلیل های مختلفی درباره انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون های تخصصی، به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شده است و بر ضرورت ریاست من در کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید می کردند. شاید حضورم به عنوان رئیس کمیسیون در چارچوب یک مطالبه مطرح شد اما شخصا به این موضوع هم فکر کردم که شاید افراد شایسته دیگری هم بتوانند نقش آفرینی کنند.
رئیس فراکسیون امید به روند حضور نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و گفت: در روند انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات، مهندسی صورت گرفت. اگر افرادی که در ابتدا از سوی فراکسیون امید در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور داشتند، به دلیل مهندسی صورت گرفته از این کمیسیون خارج نمی شدند، مطمئنا وزن فراکسیون امید در هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات بیش از موقعیت فعلی بود و کاندیدای ما رای کافی برای کمیسیون بدست آورد.
عارف تصریح کرد: در انتخابات کمیسیون های تخصصی مجلس، در مجموع ۳۳ نفر از فراکسیون امید، ۳۵ نفر از سوی اصولگرایان و ۱۰ نفر هم از مستقلین در هیئت رئیسه کمیسیون ها حضور دارند. در ۱۳ کمیسیون مجلس در ۱۰ کمیسیون اعضای فراکسیون امید، رئیس و یا نایب رئیس هستند.
نماینده مردم تهران تأکید کرد: من به رئیس محترم مجلس هم عرض کردم که الگوی رفتاری ما در کمیسیون های تخصصی، باید اجماعی باشد زیرا در بسیاری از موضوعات محوری و مهم، فارغ از دیدگاه های سیاسی، اشتراکات زیادی وجود دارد.
وی با اشاره به برخی تحلیل ها درباره بی انگیزگی اش در مجلس گفت: عارف چه کسی است که بخواهد قهر کند یا بی‌انگیزه باشد؟ من در فضایی که همه در نا امیدی به سر می بردند، در سال ۹۲ وارد عرصه انتخابات شدم و به کمک جوانان فضای نا امیدی آن زمان را تغییر دادیم. حال چگونه می توانم بی انگیزه باشم؟ قهر و نا امیدی در قاموس من و اصلاح طلبی نیست.
عارف همچنین بر ضرورت استفاده از پتانسیل جوانان تأکید و خاطرنشان کرد: من از همه جوانان می‌خواهم که با فراکسیون امید ارتباط منظمی داشته باشند تا از ظرفیت های آنها در این فراکسیون و در کارگروه های مختلف به نحو شایسته ای استفاده شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت وحدت و یکپارچگی در خانواده انقلاب تاکید کرد و با اشاره به اوضاع اسفبار منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون نقش بسیار کلیدی در حل مناقشات منطقه می تواند ایفا کند و میدان دار دیپلماسی پارلمانی باشد.
وی در پایان با اشاره به سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین ضمن محکوم کردن این اقدام دولت بحرین، آن را نقض آشکار حق شهروندی این عالم دینی دانست و گفت: کشورهایی که مدعی دفاع از حقوق شهروندی هستند چرا در برابر این بی‌عدالتی سکوت پییشه کرده اند؟ هر چند در بسیاری از تحولات و درگیری‌های صورت گرفته در منطقه رد پای استکبار دیده می شود.
گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان گزارشی از فعالیتهای حزب متبوع خود ارائه کرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی