English

متأسفانه شاهد کاهش تصدی‌گری دولت نیستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه تصدی‌گری دولت تنها شاهد جابه‌جایی در اقتصاد کشور هستیم گفت: متأسفانه شاهد کاهش تصدی‌گری دولت نیستیم و این مسئله تنها از یک وزارت‌خانه به وزارت‌خانه دیگر منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج؛ پورابراهیمی، ‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی اصناف با بیان اینکه اصناف ظرفیت بزرگ اقتصادی در کشور هستند که نقش اصلی آن‌ها دیده نشده گفت: باید جایگاه قانونی و اثرگذاری اصناف ارتقا یابد چرا که بنگاه‌های کوچک بخش اقتصاد خرد را تشکیل می‌دهند و حیات اقتصاد خرد به بنگاه‌های کوچک مربوط است.

وی ادامه داد: یکی از محورهای مهم اثرگذار توسط اصناف حضور در اقتصاد غیردولتی ایران است عنوان کرد: باید شاهد حضور مردم در اقتصاد و کاهش تصدی‌گری دولت باشیم. متأسفانه می‌بینیم که تنها جابه‌جایی در اقتصاد کشور رخ داده و حوزه تصدی‌گری از یک وزارت‌خانه به نهادهای عمومی یک وزارت‌خانه‌ی دیگر منتقل شده است، درحالی که به هیچ‌وجه شاهد کاهش تصدی‌گری دولت نیستیم.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه یکی از چالش‌های اصلی حوزه اصناف قانون کار موجود در ایران است اظهار کرد: باید با یک اصلاحیه قانون کار مد نظر قرار گیرد چرا که سخت‌ترین قانون کار در دنیا مختص به جمهوری اسلامی است و برخی به غلط فکر می‌کنند که این موضوع به نفع کارگران است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه طرح جامع نظام اطلاعات مالیاتی باید هرچه سریعتر مدنظر قرار گیرد بیان کرد: ما در این بخش به ویژه در ارتباط با اصناف مشکل داریم و این مسئله بحثارزش افزوده را تحت‌الشعاع قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه