English

گسترش همکاری های پارلمانی در مذاکرات سفیر ایران و مقام اوکراینی بررسی شد

در مذاکرات سفیر ایران و رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اوکراین، گسترش روابط در این حوزه و همچنین موضوع سفر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به کی یف بررسی شد.

گسترش همکاری های پارلمانی در مذاکرات سفیر ایران و مقام اوکراینی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج، در این دیدار که روز چهارشنبه برگزار شد، محمد بهشتی منفرد و خانم آنا گوپکو دامنه های مختلف همکاری های رو به گسترش دو کشور به ویژه بین مجالس را مورد مذاکره قرار دادند.

مقام اوکراینی در این مذاکرات با استقبال از گسترش همکاری های بین پارلمانی، فرصت سفرهای پیش روی رئیس مجلس شورای اسلامی و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی را به اوکراین که قرار است در آینده ای نزدیک انجام شود، بسیار مهم خواند.

گوپکو گفت که این دیدارها برای گسترش بیش از پیش روابط پارلمانی بسیار مهم و حساس است و دو کشور باید از آن بهره بگیرند.

مقام اوکراینی نیز سفر متقابل رییسان گروههای دوستی پارلمانی دو کشور را مهم خواند.

بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، گسترش روابط با اوکراین از جمله در عرصه پارلمانی را مهم خواند.

سفیر ایران و رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اوکراین همچنین در پایان دیدار تاکید کردند که هر چه زودتر هماهنگی های لازم برای انجام این سفرها در آینده نزدیک انجام گیرد.

اوکراین با بیش از 603 هزار کیلومتر مربع مساحت به پایتختی کی یف در شرق اروپای هم مرز روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی است و همچنین در کناره دریای سیاه و دریای آزوف با موقعیتی راهبردی قرار دارد. 

اوکراین که تا پیش از سال 1991 و فروپاشی شوروی یکی از 15 جمهوری این کشور وقت بود، به دلیل جایگاه راهبردی دفاعی در برابر غرب و همچنین موقعیت های اقتصادی، پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف صنعتی، علمی و اجتماعی کرد که هنوز بسیاری از این توانمندی ها را حفظ کرده است و اکنون نیز روابط رو به گسترش سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه