English

رشد ۵۰ درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از رشد ۵۰ درصدی کمک های مردمی به این نهاد انقلابی در سال ۹۵ خبر داد.

رشد ۵۰ درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، پرویز فتاح در نشست علنی امروز (دوشنبه 6 شهریور) مجلس شورای اسلامی در گزارشی از اقدامات انجام گرفته در زمینه دستاوردها، ارتقای ظرفیت های اشتغالزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و همچنین مشکلات اقشار نیازمند و آسیب پذیر به استناد بند 8 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس با گرامی داشتن یاد شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی و همچنین خدمتگزاران پیشین کمیته امداد از جمله مرحوم عسگراولادی، نیری و والی و همچنین با تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: طرح شهید رجایی که رسیدگی به سالمندان روستایی است در کمیته امداد مزین به نام این شهید والامقام است.

وی افزود: همچنین جا دارد از امضای بیانیه حمایت از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان از سوی 240 نماینده مجلس شورای اسلامی تشکر ویژه داشته باشم.

فتاح در ادامه با بیان اینکه 28 ماه است که بنده و اعضای هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده و با اساسنامه جدید کار خود را آغاز کرده ایم، تصریح کرد: در حکم رهبر معظم انقلاب بر نقش موثر قوای سه گانه در حمایت از نهاد انقلابی و حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: به نمایندگی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از اقدام انقلابی مجلس در تدوین و تصویب افزایش مستمری مددجویان در بودجه سال 96 و همچنین توجه به این نهاد در برنامه ششم توسعه تشکر می کنم.

وی افزود: همچنین از دولت و رئیس جمهور که علی رغم همه تنگناها و مشکلات مالی از فروردین ماه امسال مصوبه افزایش مستمری مددجویان را به طور کامل اجرا کرده،تشکر و خواستار اجرای فراز آخر این مصوبه درخصوص واریز مبالغی غیر از یارانه به حساب مددجویان هستم.

فتاح با اشاره به اینکه در سال 95 در حدود 97 درصد از ردیف اعتباری دولت به کمیته امداد محقق شد، تصریح کرد: کمک های مردمی در سال گذشته با رشد 50 درصدی به یک هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است که شاخص خوبی برای مشارکت مردمی و جلب اعتماد عمومی به این نهاد انقلابی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با تاکید بر اینک هم تخصیص اعتبارات کمیته امداد به مناطق محرو و مرزی در اولویت بوده و خواهد بود، افزود: سال گذشته دفتر مرکزی کمیته امداد را به دلیل حساسیت هایی که وجود داشت از منطقه سوهانک به میدان آزادی منتقل کردیم و امسال نسبت به دو سال قبل با کاهش هزینه ها و حذف تشکیلات اداری زائد، این نهاد انقلابی را 20 درصد کوچکتر کردیم.

فتاح ادامه داد: در سال گذشته بدون جذب نیروی جدید تعداد کارکنان کمیته امداد از 1900 نفر به 4000 هزار نفر رسید و برای هر مددکار 400 پرونده از مددجویان تعریف شد که باید تعداد پرونده ها را کاهش دهیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال 95 با حمایت مجلس و دولت توانستیم 10 درصد از نیروهای تحت پوشش کمیته امداد را کاهش دهیم و که به این ترتیب 175 هزار خانواده به دلیل خودکفایی و اشتغال از فهرست مددجویان ما خارج شدند.

فتاح گفت: همچنین در سال گذشته 20 هزار واحد مسکونی در شهرها و عمدتاً روستاها احداث شده و 50 هزار واحد نیز بازسازی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: همه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از دفترچه های بیمه درمان در شهرها و روستاها استفاده می کنند و هچنین 300 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار از بیمه بهره مند شده اند. همچنین تمام خانواده های تحت پوشش از سال 94 تاکنون تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته اند.

حدود یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین جذب شده اند

وی بیان کرد: حدود یک میلیون خانواده با سرپرستی زنان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. 1.5 میلین سالمند، 175 هزار نفر از ایتام، 330 هزار دانش آموز و 73 هزار دانشجو و طلبه، 30 هزار بیمار صعب العلاج و 90 هزار کودک زیر 6 سال، تحت تامین امنیت غذایی و 23 هزار خانواده با سرپرست زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

فتاح گفت: با دستان پرخیر و برکت مردم ایران اسلامی حدود یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین جذب شده اند که متوسط دریافتی هر یتیم در ماه از طریق خیرین و حامیان 140 هزار تومان است و ما در همین رابطه از اردوهای جهادی نیروهای انقلابی و جوانان مومن در آبادانی کشور نیز در جای جای کشور استقبال و حمایت می کنیم.

وی افزود: خوشبختانه شاهد اقبال مردمی در همه طرح های کمیته امداد از جمله اکرام محسنین و ایتام، صدقات و زکات، جشن های عاطفه ها،جشن رمضان و نیکوکاری هستیم که این نشان می دهد  اعتماد عمومی نسبت به این نهاد انقلابی افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه