English

لاریجانی در صحن مجلس:

حضور کامل وزرا در صحن هنگام بررسی صلاحیت‌هایشان الزام آئین‌نامه‌ای دارد

رئیس‌مجلس با اشاره به اینکه ورود و خروج وزرای پیشنهادی هنگام بررسی صلاحیت‌هایشان در مجلس اهانت به مجلس نیست، گفت: طبق آئین‌نامه الزام به حضور وزرای پیشنهادی در صحن وجود دارد.

 حضور کامل وزرا در صحن هنگام بررسی صلاحیت‌هایشان الزام آئین‌نامه‌ای دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمد مهدی مفتح نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه 26 مرداد و در جلسه علنی پارلمان طی تذکری شفاهی با اشاره به تذکر آئین‌نامه‌آی یکی از نمایندگان در روز گذشته مبنی بر ضرورت حضور کامل وزرای پیشنهادی در ساعات بررسی صلاحیت‌هایشان در صحن مجلس و اهانت خواندن ورود و خروج آنها در میان سخنان موافقان و مخالفان گفت: من هر چه در مواد استنادی آئین‌نامه جستجو کردم چنین ضرورتی را نیافتم.

وی خاطرنشان کرد:اگر وزرای پیشنهادی به علت مسئولیت‌های فعلی‌شان و انجام کارهای مردم نیاز است که در دفتر کار خود حضور داشته باشند چرا باید عدم حضور کاملشان را در جریان بررسی صلاحیت‌ها در صحن، اهانت به مجلس تلقی کنیم؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ،‌گفت: عدم حضور کامل وزرای پیشنهادی در همه ساعات بررسی صلاحیت‌ها و سخنان موافقان و مخالفان، اهانت به مجلس نیست اما ظاهرا طبق آئین‌نامه مجلس الزام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق آئین‌نامه داخلی مجلس سؤالات کتبی نمایندگان در طول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باید از طریق رئیس‌جمهور یا رئیس مجلس به وزیر مربوطه داده شود، اظهار داشت: اگر وزیری در صحن حضور نداشت چگونه باید این سؤالات را به او برساند؟ پس وزرای پیشنهادی باید در صحن حضور داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: البته اگر وزیری کار ضروری داشت مانند آقای ظریف که ملاقات خارجی دارد، می‌تواند برود و برگردد و این اهانتی به مجلس محسوب نمی‌شود اما در کل چون مجلس به کل وزرای پیشنهادی می‌خواهد رای دهد، آنها باید در جلسات بررسی صلاحیت‌ها در مجلس حاضر باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی