English

حاشیه های حضور روحانی در صحن علنی

بی حوصلگی نمایندگان مجلس در زمان سخنرانی رئیس جمهور

رئیس جمهور در زمان سخنرانی خود به دلیل همهمه و رفت و آمد زیاد نمایندگان با بیان ضرب المثلی به این مساله واکنش نشان داد.

بی حوصلگی نمایندگان مجلس در زمان سخنرانی رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، صبح امروز نشست معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم با حضور حجت الاسلام حسن روحانی در صحن علنی مجلس به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور در فرصتی دو ساعت و نیمه اجازه معرفی وزرا و دفاع از آنها را دارد. در زمان سخنرانی روحانی، به دلیل رفت و آمد زیاد نمایندگان در صحن و تلاش برای رایزنی در خصوص گزینه های پیشنهادی وزارت خانه ها، علی لاریجانی مجبور به تذکر شد و از وکلای ملت خواست تا سکوت را رعایت کنند. 

در ادامه و پس از گذشت کمتر از یک ساعت از سخنرانی روحانی، رئیس مجلس به رئیس جمهور یادآور شد که وی می تواند از این فرصت دو ساعت و نیمه خود در دو بخش استفاده کند. به این صورت که تمام وقت خود را در ابتدا و پیش از اظهارات 5 نماینده موافق و 5 نماینده مخالف سخنرانی کند و یا اینکه با مدیریت زمان، بخشی از این وقت را به بعد از صحبت های موافقان و مخالفان اختصاص دهد. 

در واکنش به این یادآوری، رئیس جمهور پس از مکثی کوتاه و با لبخندی اعلام کرد: ما آماده ایم که سخنانمان را بیان کنیم ما «مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد». وی همچنین با مطابله خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت که من خودم 20 سال در صندلی نمایندگی حضور داشتم که این موضوع موجب خنده حضار جلسه علنی شد.

البته مجلس با این کنایه حسن روحانی نیز کاملاً ساکت نشد و کار به جایی رسید که چند دقیقه بعد وی با صراحت بیشتر خطاب به آنان گفت:  قبلاً زمانی که زمان معرفی وزرا فرا می‌رسید نمایندگان سکوت می‌کردند اما الان همهمه است؛ درست است که شاید که شما نمایندگان رفته باشید و درباره وزرا مطالعه کرده باشید و حرف‌های من تکراری باشد اما طبق قانون من وظیفه دارم وزیران را معرفی کنم.

غیبت ربیعی به دلیل تصادف

همچنین در ادامه و در جریان نشست بررسی وزرا دولت دوازدهم، رئیس مجلس اعلام کرد علی ربیعی وزیر پیشنهادی وزارت خانه کار، راه و تامین اجتماعی به دلیل تصادف نتوانست در این نشست حضور یابد که البته تصادف جدی نبود و به خیر گذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه