English

رئیس سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به موج

دولت مخالف تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه است

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: دولت با طرح مجلس برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه به دلیل افزایش تشکلات اداری و نامشخص ماندن سرنوشت حوزه صنایع‌دستی مخالف است.

دولت مخالف تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه است

زهرا احمدی پور در خصوص طرح مجلس برای تبدیل این سازمان به وزارت خانه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: در حال حاضر کمیسیون مشترکی برای بررسی این مساله تشکیل شده است که من در یکی از جلسات آن شرکت کردم. اما واقعیت این است که روی طرح مطالعه صورت نگرفته به همین خاطر کمیسیون پیشنهاد داد که موضوع در چند کمیته تخصصی بررسی شود و بعد در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: با این حال دولت با چنین تغییری مخالف است چون در نقطه مقابل برنامه ششم توسعه قرار دارد و بر تشکیلات اداری می‌افزاید. همچنین اگر بنا باشد سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه تبدیل شود مجددا صنایع‌دستی دچار مشکلاتی خواهد شد در حالی که به تازگی این حوزه ارزآور شده و ایجاد اشتغال کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: در پس ذهن نمایندگانی که چنین طرحی را مطرح کرده‌اند این است که وزارت گردشگری شکل دهند که اگرچه این می‌تواند فرصتی برای حوزه گردشگری باشد اما میراث فرهنگی را مبدل به اداره فرعی می‌کند که مشخص نیست با چه سرنوشتی روبرو خواهد شد. همین مساله در بحث صنایع‌دستی نیز حاکم است. از این جهت دولت مخالف این طرح خواهد بود.

صادرات 300 میلیون دلاری صنایع‌دستی در سال گذشته

احمدی پور در خصوص میزان ارزآوری صنایع‌دستی در سال گذشته اظهار داشت: این بخش به تازگی در کنار میراث فرهنگی و گردشگری در حال قوام گرفتن است. در همین راستا سال 1395 ما به جز فرش و زیورآلات، 300 میلیون دلار صادرات داشتیم که کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس از عمده کشورهای وارد کننده این محصولات بودند.

وی همچنین تاکید کرد: ما امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش یابد زیرا جهت‌گیری صنایع‌دستی در به دست آوردن بازار قدیم خود در سطح جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه