English

نماینده خرمشهر: خوزستان زیر آوار ریزگردها مدفون شده است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با قرائت شعری حال و هوای مردم استان خوزستان را توصیف کرد و با ناراحتی و صدای بلند گفت: امروز از روی سیری و خوشی به خیابان‌ها آمده‌ایم و علیه برخی مسئولان بی‌کفایت شعار «هوای پاک» سر می‌دهیم. از کارونی می‌گویم که بی‌آب و بیمار ولی خروش حیات‌بخش کشور است و هیچ عزمی برای لایروبی آن بین مسئولان وجود ندارد.

نماینده خرمشهر: خوزستان زیر آوار ریزگردها مدفون شده است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالله سامری در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی،‌ اظهار کرد: بی‌توجهی، تبعیض و بیکاری و گرد و غبار از مشکلات استان خوزستان است. خوزستان بیش از 60 درصد بودجه کشور را تامین می‌کند اما زیر آوار ریزگردها مدفون شده و گاه و بیگاه مورد کلاهبرداری موسسات مالی و اعتباری مثل آرمان قرار می‌گیرد و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مردم خوزستان تمثال شهید هاشمی و دریادلی چون علی شمخانی را بر سینه دارند اما زمان تقسیم پست‌ها آنها را عرب می‌خوانند و از کنار آنان به راحتی می‌گذرند. خوزستان دوران روحانی به شدت استان سیاست‌زده‌ای شده است. انتصابات در این استان نه براساس توانایی‌ها و قابلیت‌های مدیریتی است بلکه پاشنه انتصابات بر پایه روابط می‌چرخد.

وی تصریح کرد: مشکل ریزگردهای خوزستان کلید بی‌تدبیری دولت شماست که در کیف خانم ابتکار، گم شده است. از 20 هزار خوزستان که بعد از بارندگی اسیدی با تنگی نفس مواجه شده اند اما هنوز دلیل آن اعلام نشده است. از تعبیر «زدن دکمه خاموشی گرد و غبار» استفاده می‌شود اما خبری از اجرای مصوبات هیات دولت قبل که دولت را متعهد به تخصیص 487 میلیارد تومان برای بیابان زدایی از اراضی خوزستان می‌کرد به گوش نمی‌رسد. چرا از 245 میلیارد تومان بودجه مقابله با ریزگردها تنها 19 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است. کدام اولویت مقدم بر سلامت مردم است؟

سامری با بیان اینکه با اختصاص و فروش نفت یک روز نفت خوزستان می‌توان بحران ریزگردهای استان را حل کرد، گفت: تا کی باید مانند تهران و اصفهان و سایر استان‌های مرفه تعرفه آب شیرین بپردازیم و آب کثیف بنوشیم. تا کی کشاورزان خوزستانی بر اثر بی‌آبی و شوری آب و زمین‌های کشاورزی، تاوان و ضرر دهند و شاهد بیکاری و گرسنگی فرزندان‌شان باشند؟ چرا هیچ عزمی برای بومی‌سازی اندک مشاغل استان نیست؟ چرا باید شاهد تلف شدن جان عزیزان‌مان در جاده خرمشهر  اهواز باشیم و هیچ اقدامی برای چهاربانده کردن آن با وجود عبور کاروان راهیان نور انجام نمی‌شود؟

نماینده مردم خرمشهر در مجلس خاطرنشان کرد: دولتی که قادر نیست مشکل چند هزار بیکار را حل کند چگونه از پی مشکلات یک کشور گام خواهد برداشت؟ چه کسی جوابگوی آلودگی زیست محیطی و از بین رفتن زمین‌های کشاورزی استان است؟

وی خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: خرمشهر قهرمان به فرمایش پیر جماران دِین خود را ادا کرده است. چگونه است که هر روز سدهای عظیم و پروژه‌های بزرگ را به پایان می‌رسانید اما جایی که پای خوزستان به میان می‌آید اقدامی در خور توجهی نمی‌شود. اگر خوزستان نبود اکنون شما رییس‌جمهور نبودی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی