English

واکنش شخصیت ها و تشکل های سیاسی نسبت به حوادث تروریستی امروز تهران

تعدادی از شخصیت ها ، مقام ها و تشکل های سیاسی کشورمان نسبت به حوادث تروریستی امروز تهران واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

واکنش شخصیت ها و تشکل های سیاسی نسبت به حوادث تروریستی امروز تهران

به گزارش خبرگزاری موج، این مقام ها ، شخصیت ها و تشکل های سیاسی در بیانیه ها و یادداشت های خود در فضای مجازی حرکت تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) را محکوم و بر مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

توئیت امیرعبداللهیان
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در واکنش به حوادث تروریستی امروز تهران تاکید کرد: ایران جای تروریست ها نیست.
حسین امیرعبدالهیان در صفحه توئیتر خود نوشت: همه چیز تحت کنترل است. ایران جای تروریست ها نیست. مبارزه با تروریسم قویا ادامه خواهد یافت.

نامه دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان به لاریجانی
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان نیز در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن تسلیت، حملات تروریستی به مجلس و حرم مطهر امام(ره) در تهران را محکوم کرد.
در بخشی از نامه یوناتن بت کلیا به لاریجانی آمده است: ترور و ایجاد وحشت از هر سو محکوم است. حمله تروریست ها به مجلس شورای اسلامی و حرم امام که منجر به زخمی شدن و شهادت تنی چند از هموطنان عزیز و کارمندان خدوم مجلس شورای اسلامی شد مایه تاثر و تالم جامعه جهانی آشوریان گردید.
وی افزود: جامعه جهانی آشوری که طعم تلخ نسل کشی و ترور را در طول تاریخ گذشته و در این سال اخیر از دست داعش ملعون چشیده است، از هر عمل تروریستی مراتب انزجار خود را ابراز می دارد.

توئیت کدخدایی
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز با تسلیت بابت شهادت هموطنان در کانال تلگرامی خود نوشت: مشت آهنین پاسخ کسانی است که پنجه به صورت آفتاب می زنند.

بیانیه حزب همبستگی دانش آموختگان ایران
همچنین حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در بیانیه ای در محکومیت حمله تروریستی به شهر تهران تاکید کرد: بر خود فرض می دانیم از دلاوری های نیروهای انتظامی و امنیتی که جان برکف در صحنه حاضر شده و با هلاکت مهاجمان به این غائله پایان دادند تشکر و قدردانی نمائیم. امید است با اتخاذ تمهیدات لازم از جانب ذیربط تلاش های مذبوحانه گروه های تروریستی با شکست مواجه شده و اجازه خودنمایی به دشمنان کشور عزیزمان داده نشود.

بیانیه سازمان عدالت و آزادی
سازمان عدالت و آزادی هم در بیانیه ای ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی تهران نوشت: حوادث بزدلانه‌ای از این دست، بیشتر از گذشته ما را با یکدیگر متحد و همدل می‌سازد. سال ‌هاست که گَرد شوم تروریسم در منطقه آشوب‌زده ما پراکنده است و تروریست‌های وحشت‌زا نظیر داعش، همه روزه همسایگان ما را مورد حمله و هجمه قرار داده‌اند؛ اما تاکنون نتوانسته‌اند در عزم راسخ ملت‌ها برای مبارزه بی‌درنگ با ترور و خشونت خللی وارد سازند.

صبح امروز چهار فرد ناشناس با تیراندازی به نیروهای حفاظت مجلس وارد مجلس شدند و جمعی از کارکنان مجلس و مردم را زخمی کردند.
در عملیات تروریستی مجلس که از ساعت 10:15 دقیقه آغاز شده بود و تا بعدازظهر ادامه داشت یکی از این تروریست ها خود را منفجر کرد و سه تن دیگر نیز توسط نیروهای یگان ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هلاکت رسیدند.
همچنین یک تیم تروریستی دیگر همزمان به حرم مطهر امام خمینی(ره) رفته بود که با هوشیاری ماموران حفاظت حرم یک نفر کشته و دیگری نیز اقدام به انفجار کمربند انتحاری کرد و به هلاکت رسید.
دو تیم دیگر حرم امام(ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه