English

روایت محمدی‌گلپایگانی از انتخاب امام جمعه جدید تبریز

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: با پررویی تمام، عده‌ای در عربستان جمع شدند تا ریشه تروریسم را برکنند، درحالی که خودشان تروریست هستند.

روایت محمدی‌گلپایگانی از انتخاب امام جمعه جدید تبریز

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته‌ تبریز، با قرائت حکم امام جمعه‌ تبریز، اظهار داشت: امروز اولین نماز جمعه به امامت حجت الاسلام آل‌هاشم در اولین جمعه رمضان اقامه خواهد شد و فلسفه‌ همراهی ما نیز در حکم معارفه‌ امام جمعه است.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام آل‌هاشم سالیان سال در خدمت نظام مقدس در مناصب گوناگون بوده و کارنامه‌ درخشانی از خود برجای گذاشته است و آخرین مسئولیت‌شان نیز در سمت عقیدتی-سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و آیت‌الله مجتهدشبستری با درخواست‌های مکرر و درخواست بیش از هشت بارشان در دیدار با مقام معظم رهبری، با توجه به کسالت خود و اهل بیت‌شان خواستند تا این مسئولیت به فردی دیگر داده شود.

وی افزود: در بدو حضور آیت‌الله شبستری در سمت امام جمعه‌ تبریز نیز قرار بود که صرفا چند ماهی در تبریز بماند تا شخص دیگر پیدا شود، اما این خدمت ۲۲ سال به طول انجامید، اکنون خودشان به علت کسالت‌ها از این سمت معافیت خواستند، در میان جمع نیز مناسب ترین شخص به دلایل مختلف، حجت‌الاسلام آل‌هاشم بود که انتخاب شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این‌که «حجت‌الاسلام آل‌هاشم از این آب و خاک است»، افزود: آذربایجان مردمانی عاشق اهل بیت(ع)، ولایتمدار و عزاداری‌های کم‌نظیر، برجستگان و علمایی بی‌نظیر دارد که همگی مایه‌ افتخار ماست. در بیان فضایل خطه‌ آذربایجان همین بس که مقام معظم رهبری نیز که پرچمدار نهضت و رهبر انقلاب است، ریشه در این آب و خاک دارد، این افتخار بزرگی برای ماست.

وی با اشاره به حادثه‌ منا و بی‌رحمی سران سعودی در این راستا، افزود: عربستان سعودی در برگرداندن و تحویل جنازه‌های شهدا تعلل می‌کردند، حضرت آقا یک کلام فرمودند و فردایش جنازه‌ها تحویل داده شد.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر عده ای در ریاض جمع شده و هرچه شیطان بزرگ می‌گفت قبول می‌کردند و مبالغ زیادی از ثروت خدادادی مسلمانان را به آنان دادند؛ آمریکا نیز به اندازه ۱۱۰ میلیارد دلار اسلحه‌های خود را به عربستان قالب کردند، این سلاح‌ها در بمباران کردن مردم یمن به کار گرفته می‌شود!

محمدی گلپایگانی ادامه داد: با پررویی تمام در عربستان جمع شدند تا ریشه تروریست را بکنند، درحالی که خودشان تروریست هستند! شعار سر می‌دادند که ما می‌خواهیم دموکراسی را رواج دهیم، حیا نمی‌کنید! در همان زمان که این شعار را سر می‌دادید، عوامیه عربستان فقط به جرم شیعه بودن مورد تعرض قرار گرفتند!

وی با اشاره به این‌که «بهترین نمود دموکراسی در کشور ما در ۲۹ اردیبهشت روی داد»، گفت: آیا در جایی از عربستان این اتفاق می‌افتد؟ کشوری که هنوز زنان در آن اجازه‌ رانندگی ندارند؛ چراکه خانواده‌ای نسل اندر نسل بر عربستان حاکم بوده و این اعمال ناپسند را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: شروع مسئولیت نماینده‌ رهبری را در ماه رمضان به فال نیک گرفته و  امر مبارکی می‌دانیم، توصیه می‌کنم که مردم ولایتمدار تبریز  و آذربایجان نماز جمعه را پر کرده و او را تنها نگذارند؛ زیرا او نیز عالمی مردمی و مهربان و دلسوز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی