English

گاردین:

عربستان تامین کننده هزینه تروریست ها در انگلستان است

روزنامه گاردین انگلیس در شماره امروز (جمعه) خود تاکید کرد: عربستان تامین کننده اصلی هزینه تروریسم و تروریست ها در انگلستان است.

عربستان تامین کننده هزینه تروریست ها در انگلستان است

به گزارش خبرگزاری موج شبکه تلویزیونی نبا، گاردین نوشت: وزارت کشور انگلیس نتایج به دست آمده از کمیته تحقیق دولت در مورد منابع تامین کننده هزینه گروه های تروریستی فعال در این کشور را با توجه به حساسیت موجود در این موضوع فاش نکرد.
این روزنامه پرتیراژ انگلیسی تاکید کرد: احتمال بسیار قوی در ارتباط با دست داشتن عربستان همپیمان انگلیس در این امر وجود دارد و با توجه به این واقعیت پیش بینی می شود که نتایج به دست آمده از تحقیق یاد شده تا ابد مخفی بماند.
شایان ذکر است دولت انگلیس در سال 2016 بنا به درخواست دیوید کامرون نخست وزیر وقت تحقیق در مورد منابع تامین کننده هزینه و تقویت کننده راهبردی افراط گرایی در انگلستان را آغاز کرد و کمیته ای به همین منظور تشکیل شد.
روزنامه آبزرور در ژانویه 2016 بر این موضوع صحه گذاشت اما پس از گذشت 18 ماه گزارش کمیته مزبور کامل نشد و وزارت کشور انگلیس اعلام کرد که گزارش مزبور در مورد نتایج به دست آمده توسط این کمیته منتشر نخواهد شد.
لندن از محتویات این گزارش به عنوان «بسیار مهم و حساس» نام برد.
گاردین خاطرنشان کرد: 'توم بریک' سخنگوی لیبرال های دمکرات در پارلمان انگلیس از 'ترزا می' نخست وزیر که در زمان شروع تحقیق عهده دار پست وزارت کشور بود، درخواست کرد تا در خصوص نتایج تحقیق پاسخ هایی ارائه دهد.
توم بریک تاکید کرد که تمامی تروریست ها در انگلستان در حملات تروریستی خود از اندیشه وهابی تندرو الهام گرفته اند.
بریک در جدی نبودن لندن در پایان دادن به گزارش کمیته مزبور گفت: «بر هیچ کس پوشیده نیست که عربستان تامین کننده هزینه صدها تروریست تندرو است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی