English

رئیس مجلس در ستاد انتخابات وزارت کشور

مشارکت حداکثری نشانگر حضور معنادار برای تعیین سرنوشت کشور در مسیر درست است

رئیس مجلس حضور داکثری مردم در انتخابات را که نسبت به سال 1392 بیشتر است را حضوری معنادار برای تعیین سرنوشت کشور در مسیری درست دانست.

مشارکت حداکثری نشانگر حضور معنادار برای تعیین سرنوشت کشور در مسیر درست است

به گزرش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران گفت: من در جریان انتخابات شوراها بودم و دیدم که تلاش زیادی بود تا سرنوشت مردم بر طبق قانون رقم بخورد و گزارش ها نشان می داد مردم با علاقه در رای گیری حضور یافتند و با حضور معنا دار می خواستند سرنوشت کشور را در مسیر درست تعیین کنند.

وی افزود: جمعیت زیاد در صف رای گیری باعث خستگی مردم می شود و این مقدار ازدحام باید زمین های فراهم شود تا رای گیری سریعتر انجام شود. از اصحاب رسانه هم تشکر می کنم و آمدم تا خسته نباشیدی به شما و دست اندرکاران ستاد انتخاب وزارت کشور بگویم.

لاریجانی خاطر نشان کرد: نسبت به انتخابات سال 1392 حضور مردم افزایش یافته است. خیلی نباید حضور چشمگیر مردم که ارزمند است را خراب کرد و نباید سخنانی در مورد مهندسی انتخابات زد.

رئیس مجلس در مورد تمدید تعلیق تحریم ها علیه ایران در آمریکا تصریح کرد: آمریکایی ها باید این تعلیق را تمدید می کردند وگرنه خلاف تعهدشان بود. از قبل هم سر و صدایی راه انداخته بودند ولی دیدیم آمریکایی ها بالاخره تعلیق تحریم ها را تمدید کردند و این خوب است که در مسیر برجام عمل کنند هرچند که همه بخش های امریکا چنین مسیری را نرفتند.

وی در مورد اتهاماتی که در مناظرات نامزدها به هم زدند گفت: آزردگی در کشور در این باره به وجود آمد اما نباید این مساله در مردم برای تعیین سرنوشتشان اثر بگذارد چون این یک امر استراتژیکی است و سرمایه یک کشور محسوب می شود.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: از هوشمندی سیاسی بالایی برخوردارند و انتخابات باید مسیر رقابتی را طی کند و پس از اعلام نتایج باید همکاری صورت گیرد.

وی در مورد حضور مردم در انتخابات و تاثیر بر سیاست خارجی دولت آینده گفت: در معادلات منطقه ای و بین المللی تاثیر دارد و همنین پشتوانه عمیقی برای مسئولین خواهد بود تا با صلابت بیشتری مسائل را حل کنند. مشکلاتی که در کشور است از پیچیدگی دارد که حل ان نیازمند عقلانیت و تدبیر و پشتوانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه