English

شهید صیادشیرازی اسوه اخلاص بود

همرزم شهید سپهبد صیاد شیرازی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی اسوه اخلاص بود، ایشان خالصانه و صادقانه در راه خدا جهاد می‌کرد که این خود باعث رضایت پرودگار و در نهایت عزت و بزرگی این شهید شد.

شهید صیادشیرازی اسوه اخلاص بود

به گزارش خبرگزاری موج، سرتیپ دوم سیدتراب ذاکری دوشنبه 21 فروردین در مراسم هجدهمین سالگرد ارتحال شهید صیاد شیرازی در مسجد مهدیه همدان، اظهار کرد: امروز، روزی است که در ساعت 6 و 45 دقیقه صبح، یک شخصیت‌ ممتاز و برجسته، یک اسوه، یک یادگار، یک مجسمه ایثار و شهادت و از خودگذشتگی به گلوله یک خائن وطن فروش از میان ما رفت.

وی افزود: منافقین می‌اندیشیدند که اگر صیاد را به شهادت برسانند یاد و خاطره او تا ابد از میان انسان‌ها پاک خواهد شد اما تقریر زیبایی که مقام معظم رهبری بر تابوت ایشان داشتند، نام و یاد شهید صیاد شیرازی تا ابد جاودانه شد.

ذاکری اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی اصالتا ایل زاده بود که بعدها به شیراز منتقل شد، ایشان، اسوه شجاعت، تحول و بی باکی بود، به ائمه اطهار(ع) ارادت بسیار داشت، همواره در ابتدای صحبت‌های خود دعای فرج را قرائت می‌کرد، شب هنگام دیرتر از همه و صبح گاه زودتر از همه از خواب برمی خواست، با همگان مهربان و فروتن بود و همواره به آراستگی و نظافت و زیبایی توجه ویژه داشت.

همرزم شهید صیاد شیرازی در ادامه اشاره‌ای به حوادث جنگ تحمیلی داشت و گفت: مهمترین هدف عراق از حمله به ایران، اشغال خوزستان، ساقط کردن حکومت و تجزیه ایران بود که در این راستا با ساماندهی لشگر نظامی بسیار تلاش کرد اما رشادت، دلاوری، توکل و اخلاص رزمندگان ایران و یاری پروردگار نیز در این جنگ بی نظیر و مثال زدنی است.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی اسوه اخلاص بود، ایشان خالصانه و صادقانه در راه خدا جهاد می‌کرد که این خود باعث رضایت پرودگار و در نهایت عزت و بزرگی این شهید شد، سپهبد شیرازی پس از تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در شیراز وارد دانشکده افسری شد و در آمریکا در رشته هواشناسی در میان 18 نفر، شاگرد اول شد، پس از فراغت از تحصیل، دوره رنجر و چتربازی را با رتبه عالی گذراند، در اصفهان دوره تخصصی توپخانه را طی کرد و در سال ۱۳۴۹، به لشکر 81 زرهی کرمانشاه منتقل و در گردان 317 توپخانه به عنوان «فرمانده آتشبار» مشغول به خدمت شد.

ذاکری گفت: شهید صیاد شیرازی، در عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران است که با تدبیر سپهبد علی صیادشیرازی به منطقه عملیات و طرح ریزی عملیات و با یاری پرودگار به پیروزی شکوهمندانه دست یافت، عملیات فتح‌المبین که، عملیاتی سراپا حماسه، ایثار و معنویت و نقطه اوج رزمندگان اسلام برای جنگیدن در راه خدا، این عملیات بود که شهید در این عملیات نیز حضور پرنگ و جاودانه‌ای داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه