English

احمدی در جمع خبرنگاران خبرداد؛

رصد صلاحیت ۳۳نفر و انصراف ۱۸ نفر از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس از سوی هیات های اجرایی/ تایید صلاحیت ۲۳۶ نفر

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ثبت نام 287 نفر در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی گفت: هیات های اجرایی با توجه به استعلام از مراکز چهارگانه، از مجموع این افراد، صلاحیت 33 نفر را رد کردند و 18نفر دیگر نیر انصراف دادند.

رصد صلاحیت 33نفر و انصراف 18 نفر از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس از سوی هیات های اجرایی/ تایید صلاحیت 236 نفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی اصغر احمدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیات های اجرایی به استناد بندهای پیش بینی شده قید می کنند که ردصلاحیت ها مصداق کدام جرم است که بر این اساس؛ داوطلبان بتوانند شکایت خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در 29اردیبهشت 96 گفت: در مدت زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس، از هشتم اسفند تا اتمام کار هیات های اجرایی در روز بیست و چهارم اسفند، از مجموع 287 نفر ثبت نامی در چهار حوزه انتخابیه در بررسی صلاحیت هیات های اجرایی پس از استعلام از مراکز چهار گانه شامل 60 مورد استعلام و ارسال به هیات های اجرایی، نیروی انتظامی 29 مورد و وزارت اطلاعات 28 مورد و دادستانی سه مورد از سوابق نامزدها را ارسال و عینا برای هیات های اجرایی در حوزه ها تقدیم شد.

احمدی افزود: از مجموع 46 داوطلب در حوزه انتخابیه اهر و هریس 45 مرد و یک زن بودند که 43 نفر مورد تایید قرار گرفتند و سه نفر رد صلاحیت شدند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در حوزه مراغه و عجب شیر از 59 نفر ثبت نامی 57 نفر مرد و دو نفر زن بودند که در مجموع 56 نفر مورد تایید قرار گرفتند ، یک نفر رصد صلاحیت شد و دو نفر انصراف دادند.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در حوزه اصفهان ، از 131 نفر ثبت نامی 129 نفر مرد و دو نفر زن بودند که صلاحیت 96 نفر مورد تایید قرار گرفت، 23 نفر رد صلاحیت شدند و 12 نفر انصراف دادند.

احمدی گفت: در حوزه بستک، پارسیان و بندر لنگه نیز از مجموع 51 نفر، 49 نفر مرد و دو نفر زن بودند که 41 نفر مورد تایید قرار گرفتند، 6 نفر رصد صلاحیت شدند و 4 نفر انصراف دادند. 

وی ادامه داد: بر اساس قانون، کسانی که صلاحیت آنها رد شده است می توانند در موعد مقرر به هیات نظارت استان شکایت خود را تقدیم کنند و هیات های نظارت می توانند در استان با کسب نظر هیات نظارت شورای نگهبان، بررسی مجدد کرده و نتایج را اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه