English

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

استخدام پنج مسئول غیرراه آهنی در راه آهن/ وزیر مقصر است

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان استخدام پنج مسئول غیرراه آهنی در راه آهن ، گفت: وزیر راه وشهرسازی براساس قانون مقصر است.

استخدام پنج مسئول غیرراه آهنی در راه آهن/ وزیر مقصر است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی استیضاح وزیر راه  وشهرسازی بعنوان موافق استیضاح، افزود: همیشه در همه موارد با انصاف برخورد می کنم اما براساس قانون، وزیرراه در اتفاق سانحه برخورد دو قطار در سمنان مقصر و متهم است.

وی با اشاره به مجهز نبودن قطار به امکانات ایمنی و آموزش نداشتن مدیریت و پرسنل قطار ، همه این موارد را ضعف مدیریت عنوان کرد و گفت: براساس ماده 14 قانون اساس نامه شرکت راه آهن که می گوید سه نفر از اعضای هیات مدیره باید از کادر رسمی و باسابقه راه آهن باشند، اما هیچ یک از پنج نفر هیات مدیره راه آهنی نبودند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با استناد به مواد 533 و 526 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، اعلام کرد: طبق این قانون تقصیر بر تقسیم علت استوار است نه تقدم و تاخر. لذا وزیر بعنوان مسئول ، مقصر شناخته می شود.

فرهنگی بابیان قانون کیفر بزه های مربوط به راه آهن خاطرنشان کرد: براساس این قانون که مصوب قبل از انقلاب و اجرایی هم است، در اثر سانحه اگر یک یا چند نفر کشته شوند مرتکب محکوم به اعدام خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با پخش فیلم یک دقیقه ای که گزارش آخوندی وزیر راه نزد مقام معظم رهبری است، ادامه داد: وزیر راه در این گزارش از هزینه 1200 میلیارد تومانی برای استفاد ه از تجهیزات ای تی سی مطلبی بیان کرد و گفته است که همه هزینه ها حتی مرگ راننده را هم حذف می کند و الان می پرسم با وجود این سیستم چگونه شد که 48 نفر جان باختند.

فرهنگی علت اصلی این کار را ضعف در نظارت عنوان کرد و گفت: ترمز تحمل فشار 13 واگن را در سراشیبی و دمای پایین نداشته است و تک دیزلی بودن قطار، استهلاک واگن هاو ضدحریق نبودن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به مسئولی که درحقیقت فرد غیرمسئولی در قطار است، اظهار کرد: فردی که مسئولیت در امر کنترل نداشته کدها را در جیب خود نگه می دارد و وقتی مسئول او کد آن قطار مدنظر را می خواهد دست در جیبش کرده و کد را به او می دهد، در حالی که این کد اشتباه است و اصلا معلوم نیست چند کد را در جیب خود نگه می دارد و از این رو جان یک عده بی گناه بی دلیل از بین رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه