English

مسکو اعلام کرد

گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره سوریه در مونیخ

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف ضمن دیدار در حاشیه کنفرانس مونیخ درباره وضعیت سوریه و روابط تهران- مسکو رایزنی کرده‌اند.

گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره سوریه در مونیخ

به گزارش خبرگزاری موج، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای درباره جزئیات این دیدار اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه، شامل برنامه تماس‌های آینده در سطوح مختلف رایزنی و به علاوه درباره وضعیت سوریه با محوریت مذاکرات اخیر در آستانه تبادل نظر کردند.

کنفرانس امنیتی مونیخ، یک اجلاس بین‌المللی، غیر دولتی و  مستقل است که برای بحث و رایزنی درباره مسائل روز امنیتی برگزار می‌شود. پنجاه‌وسومین دور این کنفرانس روز جمعه با حضور بیش از 30 تن از سران کشورها و دولت‌ها، بیش از 80 وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آغاز شد.

این کنفرانس اولین بار در سال 1963 برگزار شد و هدف آن، گردهم آوردن صدها سیاست‌گذار، سران دولت‌ها، وزیران، سازمان‌های غیردولتی، نمایندگان صنعتی، رسانه‌ها و اصحاب رسانه از سراسر جهان برای بحث و گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی است. اجلاس مونیخ یک عرصه مهم و بی‌طرف برای رایزنی‌ها میان سیاستمداران و دیپلمات‌ها به شمار می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه