English

نماینده تاتارستان در اجلاس راه ابریشم

شهر ولگا و همدان می‌توانند با هم مراوده داشته باشند

نماینده تاتارستان با اشاره با تاریخچه شهر ولگا در روسیه عنوان کرد: این شهر در سال ۲۰۱۴ به عنوان میراث جهانی ثبت شده و چشم‌اندازی از طبیعت و زندگی در قرون وسطی دارد.

شهر ولگا و  همدان می‌توانند با هم مراوده داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، نرگس اتوگانوا، نماینده تاتارستان در اجلاس راه ابریشم در نشست تاثیرات متقابل میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم گفت: مردمان این شهر توسط بلغارها به اسلام گرویدند.

 

شهر ولگا و  همدان می‌توانند با هم مراوده داشته باشند

وی ادامه داد: این منطقه شمالی‌ترین بخشی است در اروپا که اسلام در آن توسعه یافته و اکنون محلی برای عبادت تاتارهاست.

نماینده تاتارستان در اجلاس جهانی راه ابریشم اظهار کرد: در روز سالگرد گرویدن مردم ولگا به اسلام ۵۰۰ هزار نفر جهت حضور در این مراسم به این شهر سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت این شهر مسلمان و ۵۰ درصد مسیحی ارتودوکس هستند، افزود: رییس جمهور اسبق این جمهوری خودمختار روسیه با ایجاد یک بنیاد احیا بناهای تاریخی توانست طی هشت سال ۸ میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده و اقدام به احیا و بازسازی دو سایت تاریخی مسیحیان و مسلمان کرد. 

وی گفت: با این هزینه کرد اکنون ولگا  در حوزه ریلی و مسیرهای دریایی توسعه یافته و میزان بازدید کنندگان آن ۱۰ برابر شده است.

وی در پایاننشست تاثیرات متقابل میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم با اشاره به کمک ایرانیان جهت ترجمه کتاب‌های فارسی کتابخانه مرکزی این شهر بیان کرد:  شهر ولگا و همدان می‌توانند با هم مراودات فرهنگی  داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه