English

بررسی مشکلات ساخت بیمارستان ازندریان ملایر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با همراهی نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ازندریان، مدیر شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مسائل و مشکلات ساخت بیمارستان در ازندریان ملایر را بررسی کرد.

بررسی مشکلات ساخت بیمارستان ازندریان ملایر

به گزارش خبرگزاری موج همدان، در این نشست  رشید حیدری‌مقدم ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به  ساخت بیمارستان ازندریان ملایر و بیان اینکه دغدغه اصلی ما فراهم کردن شرایطی است که خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه بهبود یابد، گفت: در حال حاضر یک مرکز جامع سلامت با 750 متر زیربنا در این شهر وجود دارد که زیرساخت‌های آن تکمیل است و خدمات اولیه بهداشتی و درمانی را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد.

بررسی مشکلات ساخت بیمارستان ازندریان ملایر

وی افزود: این مرکز به گونه‌ای ساخته شده است که قابلیت ساخت 750 متر طبقه بالای آن نیز وجود دارد و با احتساب 650 متر زمینی که درکنار این مرکز بلااستفاده مانده است عملاً 2 هزار متر زمین وجود دارد که می‌توان از آن برای ساخت بیمارستان محلی استفاده کرد.

رشید حیدری‌مقدم با اشاره به مشکلات ساخت بیمارستان ازندریان ملایر، گزینه بعدی برای ایجاد بیمارستان را زمین 3 هزار متری که توسط خیرین اهدا شده عنوان کرد و افزود: به دلیل در دسترس نبودن این مکان، نداشتن زیرساخت‌های لازم و اینکه چارت سازمانی آن تعریف نشده است عملاً ساخت این بیمارستان با چالش روبه رو شده، زمانبر است و قابلیت اجرایی ندارد.

وی گفت: با 20 سال تجربه کاری که دارم، کارشناسانه می‌گویم ؛ ساخت این بیمارستان در این مکان توجیه اقتصادی، منطقی و بهداشتی و درمانی ندارد و این بیمارستان محلی نیز یکی از 88 هزار پروژه نیمه تمام در کشور می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر ضرورت اقدام کارشناسی شده گفت: سال گذشته کلنگی برای ساخت بیمارستان محلی بر زمین زده شد که ای کاش از قبل کارشناسی شده بود.

حجت السلام احد آزادیخواه  با اشاره به ساخت بیمارستان ازندریان ملایر و  بیان اینکه هدف انجام خدمت است، افزود : دولت وقتی می‌خواهد زمینه انجام خدمتی را فراهم کند، نباید این اقدام به دلیل انتخاب مکان پروژه متوقف شود چرا که هم جفای به خیّرین است هم جفای به دولت.

وی تفکیک بین خدمات بهداشتی و درمانی را به صلاح مردم ندانست و بیان کرد: سیاست وزرات بهداشت بر تجمیع خدمات است.

خرید زمین مخابرات اقتصادی است

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه است، گفت: 2 هزار و 500 متر زمین متعلق به شرکت مخابرات در کنار مرکز جامع سلامت وجود دارد که اگر بتوانیم با توان مؤسسه فاطمه زهرا (س) آن را خریداری کنیم، امکان ساخت بیمارستان شکیل و زیبا در کنار مرکز جامع سلامت فراهم می‌شود.

محمد کاظمی  با اشاره به ساخت بیمارستان ازندریان ملایر افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم در این مکان وجود دارد، این اقدام از هر لحاظ به‌صرفه و اقتصادی است.

امام جمعه ازندریان نیز در این نشست اظهار داشت: در حق شهر ازندریان اجحاف شده و خدمات دولتی متناسب با جمعیت بالای این شهر انجام نگرفته است.

حجت السلام علی امیدی با اشاره به احساس وظیفه مؤسسه خیریه در ساخت این بیمارستان گفت: این مؤسسه برای ساخت بیمارستان با بن بست‌های زیادی روبه رو شد، با بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که اگر مخابرات زمینش را به ما واگذار کند این مشکل رفع می‌شود.

امیدی  با اشاره به ساخت بیمارستان ازندریان ملایر در ادامه افزود: متأسفانه زمین متعلق به بخش خصوصی با درآمد هنگفت است، اگر زمین را واگذار نکند ساخت بیمارستان در این مکان به بن بست می‌خورد از طرفی ساخت بیمارستان در زمین 3 هزار متری هم معلوم نیست چه زمانی به سرانجام می‌رسد و قطعاً نسل بعدی ما را تخطئه خواهند کرد.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه فاطمه زهرا(س) بابیان اینکه برای ساخت بیمارستان هیچ گونه مشکل بودجه نداریم، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تمام هزینه‌های ساخت بیمارستان را تأمین کنیم.

میرزایی، ساخت بیمارستان در مرکز جامع سلامت را به صلاح ندانست و گفت: این اقدام عملاً قوطی کبریتی است و اگر همه فضا اشغال شود با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وی  با اشاره به مشکلات ساخت بیمارستان ازندریان ملایر گفت: مخابرات با قیمت بسیار بالایی که برای زمین گذاشت راه را بست، اگر بتوانیم زمین را با قیمت مناسب بخریم ساخت بیمارستان در کنار مرکز جامع سلامت بسیار خوب است و اگر هم موفق نشویم، تمامی زیرساخت‌های لازم را برای زمین 3 هزار متری فراهم می‌کنیم تا بیمارستان محلی هر چه زودتر در ازندریان ساخته شود.

محسن ترکاشوند رئیس شبکه بهداشت شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه خدمات بهداشتی ودرمانی قبل تفکیک نیستند، کنار هم بودن این مراکز را ضروری عنوان کرد و گفت: اگر به سمت خرید زمین مخابرات حرکت کنیم به صرفه‌تر است و با این اقدام عملاً 2 میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

در پایان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  با اشاره به مشکلات ساخت بیمارستان ازندریان ملایر، خرید زمین مخابرات را منطقی و به‌صرفه دانست و مقرر شد که نمایندگان مردم ملایر طی هفته آینده با مدیرعامل شرکت مخابرات در مورد واگذاری زمین گفتگو و به نتیجه نهایی برسند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه