English

علی اصغر مونسان در ملایر:

نمایندگان پیگیر ثبت جهانی منبت ملایر هستند

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به صنعت مبل و منبت ملایر، از اینکه نمایندگان ملایر پیگیر ثبت جهانی منبت هستند، سخن گفت.

نمایندگان پیگیر ثبت جهانی منبت ملایر هستند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بازار مبل و شهرک صنعتی مبلمان ملایر با اشاره به ثبت جهانی منبت ملایر، گفت: نمایندگان این شهرستان، فرماندار ملایر و مردم این شهر در کنار فعالان صنعت مبل و منبت پیگیر ثبت جهانی منبت ملایر هستند و قول داده‌ایم که این مهم محقق شود.

 

ثبت جهانی منبت ملایر محقق می شود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:  سازمان جهانی صنایع دستی شاخص‌هایی را برای ثبت جهانی منبت ملایر اعلام کرده که باید رعایت شود.

مونسان گفت: چنانچه شاخص‌ها با حمایت شهرداری ملایر و دیگر مسئولان این شهرستان به طور کامل اجرا و ثبت جهانی انجام شود، مطمئن هستم یک تحول مضاعفی در تولید مبل و منبت اتفاق می‌افتد.

مونسان یادآور شد: ثبت جهانی منبت کمک می‌کند درهای بازارهای جهانی به روی صنعت مبل و منبت ملایر باز شود و بتوانیم محصولات خوب این شهر را در بازارهای جهانی به فروش برسانیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بازار مبل و شهرک صنعتی مبلمان این شهر، روند توسعه این هنر صنعت را پس از ثبت ملی پر شتاب دانست و گفت: این روند نشان از رونق بسیار خوب شهر دارد که تلاش نمایندگان ملایر، فرماندار ویژه این شهرستان و استاندار همدان در این حوزه قابل تقدیر است.

مونسان ادامه داد: استادکاران و منبت کاران این شهر اذعان دارند که ثبت ملی منبت ملایر به رونق این شهر کمک بسیاری کرده و در حوزه گردشگری و ورود گردشگران به این شهرستان نیز رونق بخش بوده است که جای خرسندی است.

وی همچنین در بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری "مینی وُرد" نیز اظهار داشت: این طرح جاذب گردشگر است و ما مشارکت می‌کنیم تا بخش گردشگری نیز به تناسب ثبت جهانی این شهر به جلو برود.

مونسان ابراز امیدواری کرد: با این اقدام یک افق خوب هم در حوزه گردشگری و هم صنایع دستی به‌ویژه مبل و منبت اتفاق بیفتد و شاهد افزایش شمار گردشگران به این استان و شهرستان باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: برای تعمیر و مرمت بناها و سایت‌های تاریخی نیز دستورات لازم داده شده است و اداره کل میراث فرهنگی همدان باید پیگیری های لازم را انجام دهد تا این سفر پر رونق باشد و به آینده شهر و توسعه آن کمک شایانی کند.

مونسان گفت: نمایندگان این شهرستان، فرماندار ملایر و مردم این شهر در کنار فعالان صنعت مبل و منبت پیگیر ثبت جهانی منبت ملایر هستند و قول داده‌ایم که این مهم محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه