English

چرا تحصیل پزشکی در آلمان بهترین انتخاب است؟

چرا تحصیل پزشکی در آلمان بهترین انتخاب است؟

به گزارش خبرگزاری موج، تصمیم برای تحصیل پزشکی در آلمان می‌تواند شروع یک تغییرمهم در زندگی شما باشد. شما خود را برای مواجهه با یک دنیای جدید و چالش برانگیز آکادمیک آماده می‌کنید که پتانسیل فکری شما، شغل آینده شما را عمیقاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما اطلاعات زیادی وجود دارد که احتمالاً در حال حاضر در مورد درخواست، ثبت نام، هزینه‌ها و چشم اندازهای آینده این رشته ندارید. در اینجا همه چیزهایی که باید برای تحصیل پزشکی در آلمان بدانید توسط کارشناسان خبره ویزاموندیال در امر اخذ ویزای تحصیلی در رشته‌های پزشکی گردآوری شده است.

چرا تحصیل پزشکی در آلمان؟

امروزه تعداد نامحدودی از دانشکده‌های پزشکی و برنامه‌های تحصیلی موجود در زمینه پزشکی در سراسر جهان وجود دارد. پس چرا  باید تحصیل در آلمان را برای رشته پزشکی انتخاب می‌کنید؟

همه چیز به اهداف شخصی شما برمی‌گردد. آیا شما یک دانشجوی بلندپرواز هستید که معتقد است یک سیستم آموزشی منحصر به فرد یک ابزار عالی برای رسیدن به این هدف است؟ آیا می‌خواهید مدرک پزشکی معتبری را به دست آورید که مزیت رقابتی مهمی را برای شما به همراه دارد؟ آیا آرزو دارید شغلی پیدا کنید که نیازهای مالی شما را تأمین کند و در عین کمک به دیگران، احساس رضایت عمیقی را در شما به وجود آورد؟

اگر پاسخ شما به هر سوال بله بود، پس آلمان مکان مناسبی برای تحصیل پزشکی است.

در زیر دلایلی وجود دارد که چرا تحصیل در گروه پزشکی در آلمان بسیار ارزشمند است.

مدارس پزشکی دارای رتبه بالا همراه با تعهد جدی به توسعه کیفیت در تدریس و تحقیقات، به مدارس پزشکی در آلمان کمک کرده است که در بین بهترین‌های جهان قرار بگیرند.

از آنجا که سالانه هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل پزشکی به آلمان مهاجرت میکنند، دانشگاه‌ها از این واقعیت آگاه هستند که همه آن‌ها علایق دانشگاهی یکسانی ندارند. دانشکده‌های پزشکی در آلمان طیف وسیعی از مدارک پزشکی را ارائه می‌دهند تا دانش‌آموزان فعلی و بالقوه خود را قادر سازند تا برای خود یک برنامه تحصیلی مناسب پیدا کنند.

امکانات مدرن و تمرین بخش مهمی از آموزش پزشکی است و دانشکده‌های پزشکی آلمان دارای آزمایشگاه‌های مدرن هستند که به آخرین جزئیات مجهز شده‌اند. جلسات تمرین در چنین محیط‌هایی به شما کمک می‌کند تا مجموعه وسیعی از مهارت‌های کاربردی را بدست آورید.

فارغ از یک تجربه دانشگاهی منحصر به فرد، تحصیل در خارج از کشور فرصتی مناسب برای معاشرت با مردم جهان با فرهنگ‌های گوناگون است. آلمان میزبان بیش از 350،000 دانشجوی بین المللی است و با بسیاری از آن‌ها، ممکن است فرصتی برای مشارکت در طول تحصیل داشته باشید.

نیاز به شغل پزشکی از نرخ بالایی برخوردار است آن هم در آلمان و دیگر کشورهای توسعه یافته که هرساله با جمعیت سالخورده بیشتری روبرو هستند. علاوه بر این، دانشکده‌های پزشکی آلمان از جمله پیشروان جامعه پزشکی جهانی هستند و کارفرمایان به مدارک پزشکی آلمان اهمیت می‌دهند. این به شما این اطمینان را می‌دهد که مدرک پزشکی در آلمان باعث افزایش شانس اشتغال سریع شما می‌شود و از نظر مالی انتخاب سودآوری خواهد بود.

آیا تحصیل پزشکی در آلمان سخت است؟

پاسخ صادقانه به این سوال این است که بله، تحصیل پزشکی در آلمان مستلزم تلاش زیاد، ساعت‌ها مطالعه، کسب مجموعه مهارت‌هایی است که شامل درک علوم طبیعی، تعامل خوب با بیماران، انعطاف پذیری زیاد، توانایی مقابله با استرس و علاقه به این موضوع و حرفه است. و قسمت دوم معاینه پزشکی که قبلاً امتحان چکشی (به آلمانی: Hammerexamen) نامیده می‌شد، زیرا تصور می‌شد آنقدر سخت است که مانند یک چکش به شما ضربه می‌زند.

2

چگونه می‌توان برای دریافت مدرک پزشکی در آلمان اقدام کرد؟

پس از اینکه برنامه تحصیلی مورد علاقه خود و دانشکده پزشکی را در آلمان پیدا کردید، باید اطلاعاتی در مورد آنچه برای درخواست نیاز دارید را پیدا کنید. به عبارت دیگر، شما باید بدانید که شرایط ورود چیست.

دانشگاه‌ها مختارند معیارهای ورود را به تنهایی تعیین کنند. بنابراین، شرایط ورود به مقطع پزشکی در آلمان بسته به دانشگاه و دوره انتخابی شما تغییر می‌کند.

در زیر لیستی از مدارک مورد نیاز برای نامزدهای بین المللی برای دریافت مدرک پزشکی در آلمان آورده شده است:

مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده: اگر دانشجوی بین المللی هستید، مدارک تحصیلی قبلی شما باید به رسمیت شناخته شود تا مطمئن شوید که مطابق با استانداردهای دانشگاهی است که توسط دانشکده‌های پزشکی در آلمان اعمال می‌شود.

شما می‌توانید با دانشگاه منتخب خود، خدمات تبادل علمی دانشگاهی آلمان (DAAD) و البته (ساده ترین انتخاب ) با ویزا موندیال تماس بگیرید تا ببینید آیا مدرک تحصیلی شما با شرایط مورد نیاز مطابقت دارد یا خیر.

اگر به رسمیت شناخته نشود، دانشگاه از شما می‌خواهد که یک دوره مقدماتی یک ساله را بگذرانید

گواهینامه‌های معتبر: دانشکده‌های پزشکی آلمان بسیار رقابتی هستند و نمرات شما به عنوان ابزار مهم انتخاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمرات بالای دروس مربوط به پزشکی مانند زیست شناسی و شیمی شناسی پذیرش شما را افزایش می‌دهد.

تسلط به زبان آلمانی: اکثر مقاطع پزشکی در آلمان به زبان آلمانی آموزش داده می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید در دانشگاه پزشکی ثبت نام کنید، باید مهارت زبان آلمانی را اثبات کنید. اگرچه بسته به دانشگاه انتخابی شما تغییر می‌کند اما اکثر آن‌ها به گواهی C1 نیاز دارند. توجه داشته باشید که اگر مجبور باشید از قبل در دوره مقدماتی (Studiencolleg) شرکت کنید، گواهی آلمانی B1 پذیرفته می‌شود.

نمرات آزمون‌های امتحانی: برای اخذ پذیرش در برخی از مدارس پزشکی در آلمان، باید یک آزمون معاینه خاص را بگذرانید تا استعداد خود را برای برنامه تحصیلی خاصی که درخواست کرده‌اید ارزیابی کنید.

تحصیلات پزشکی

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

بیشتر مدارک دانشگاهی در آلمان پس از کاهش هزینه‌های بین المللی در سال 2014 پس از تصمیم دولت به صورت رایگان ارائه می‌شود. با این حال، مدارک پزشکی هنوز هزینه خاصی دارد.

به طور کلی، هزینه دریافت مدرک پزشکی با ملیت شما و اینکه آیا در دانشگاه دولتی یا خصوصی ثبت نام کرده‌اید تعیین می‌شود. اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، فقط باید هزینه‌های اداری را که حداکثر می‌تواند 300 یورو باشد، بپردازید. از سوی دیگر، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید مبلغ مشخصی را برای تحصیل پزشکی خود در آلمان بپردازند.

با این حال، هزینه‌های بین المللی برای دوره های پزشکی در آلمان در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب بسیار پایین است. به طور کلی، این شهریه‌ها بین 1500 یورو تا 3500 یورو در سال تحصیلی متغیر است.

با توجه به معیارهای دوم، باید توجه داشته باشید که دانشگاه‌های خصوصی شهریه بین المللی بسیار بیشتری نسبت به همتایان دولتی خود اعمال می‌کنند. علاوه بر این، دانشکده‌های پزشکی در ایالت بادن-وورتمبرگ مجدداً شهریه را برای دانشجویان بین المللی وضع کرده‌اند، بنابراین اگر قصد تحصیل در آنجا را دارید، آماده پرداخت شهریه بیشتر از سایر نقاط آلمان شوید.

برترین دانشکده‌های پزشکی در آلمان

بر اساس چندین معیار، از جمله شهرت، امکانات مدرن و چشم انداز شغلی، این‌ها بهترین مدارس پزشکی در آلمان هستند:

    دانشگاه هایدلبرگ

    دانشگاه روت آخن

    دانشگاه لوبک

    دانشگاه ویتن/هرک

    دانشگاه مگدبورگ

    دانشگاه مونستر

    دانشگاه وورتزبورگ

    دانشگاه توبینگن

    دانشگاه فرایبورگ

    دانشگاه لایپزیگ

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه