English

کودکان بیش فعال چه خوراکی‌هایی نخورند؟

توصیه می‌شود کودکان بیش‌فعال از مصرف قهوه‌، نارگیل‌، خرما‌، کاکائو‌، بستنی‌، آب آشامیدنی کلر‌دار‌، فست‌فودها‌، ماکارونی و لازانیا‌، سسها‌، پاستیل‌ها و ژله‌ها و هرگونه غذای صنعتی حاوی رنگ و اسانس و مواد نگهدارنده خودداری کامل داشته باشند.

کودکان بیش فعال چه خوراکی‌هایی نخورند؟

به گزارش خبرگزاری موج، طبع و مزاج  کودکان بیش فعال عموماً و غالباً "صفرا ــ دم" است  و در مواردی نیز ممکن است "صفرا ــ سودا" مشاهده شود؛ کودکان بیش‌فعال با غلبه صفرا ــ سودا مشکل کم‌خونی نیز دارند اما با وجود این، از تحرک بالایی برخوردارند.

"بیش‌فعالی" یا به‌ عبارت دیگر بازیگوشی، نقطه مقابل پخمگی است که این حالت از نظر طب ایرانی ناشی از غلبه گرمی در افراد است و حتی بزرگسالان هم ممکن است بیش‌فعال باشند.

نباید نگران کودک بیش‌فعال خود باشید! شما به‌عنوان والدین می‌توانید شیوه تربیتی کودکتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که آنها را به‌عنوان فیلسوفان آینده تحویل جامعه دهید!

تا حد امکان آنها را سرزنش نکنید؛ از تنبیه بدنی اکیداً خودداری کنید‌، به حرفهایشان کاملاً گوش فرا دهید و جوابهای منطقی به سؤالاتشان بدهید؛ بررسی کودکان بیش‌فعال‌، حکایت از ذهن خلاق این افراد و بیشتر از کودکان دیگر دارد.

کودک بیش‌فعال همیشه ذهنی کاوشگر دارد‌، حداقل تعداد سؤالاتی که این دسته از کودکان در طول 24 ساعت شبانه‌روز مطرح می‌کنند 500 سؤال است.

والدین و اطرافیان کودک بیش‌فعال باید برای پاسخ به این سؤالات مطرح‌شده‌، جوابهای منطقی داشته باشند در غیر این‌صورت آنها قانع نشده و به طرح چراهای زیاد ادامه می‌دهند تا به جواب منطقی‌تری برسند!

کودکان بیش‌فعال‌، بیمار نیستند و نیاز به هیچ‌گونه داروی خاصی ندارند‌، فقط لازم است با تدابیر و استراتژیهای خاصی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، کنترل شوند.

 بهترین و مؤثرترین روش کنترل این کودکان‌ "انجام حجامت‌های دوره‌ای است؛" خوشبختانه با انجام این روش طی این چند سال، موفقیت‌های زیادی به‌دست آمده است.

 انجام حجامت عام، نه‌تنها باعث افزایش اشتها و نیز افزایش قد در این کودکان می‌شود بلکه اثرات مطلوبی بر روند درمان بیش‌فعالی آنها نیز می‌گذارد.

 روش بعدی که تکمیل‌کننده روش اول محسوب می‌شود، کنترل کودکان بیش‌فعال با در نظر گرفتن "کلاسهای آموزشی در زمینه یکی از رشته‌های ورزشی" مناسب حال این دسته از کودکان است!

بهترین رشته‌های ورزشی که برای کودکان بیش‌فعال پیشنهاد می‌شود یکی از سه رشته ورزشی شنا‌، تیراندازی یا سوارکاری است؛ همان سه رشته ورزشی که پیغمبراکرم(ص) به همه افراد توصیه داشته‌اند.

 روش بعدی، کنترل دارویی و تجویز داروهای مناسب حال این کودکان است؛ بهترین داروهای مجرب برای کنترل بیش‌فعالی شامل ترکیب پودر جینکو بیلوبا + پودر ثعلب ــ ترکیب پرسیاوشان + شقایق ــ ترکیب شیرخشت + ترنجبین + گزانگبین ــ ترکیب بسفایج + شیر است.

 تدبیر چهارم‌، رعایت "پرهیزات غذایی" است؛ توصیه و تأکید می‌شود کودکان بیش‌فعال از مصرف قهوه‌، نارگیل‌، خرما‌، کاکائو‌، بستنی‌، آب آشامیدنی کلر‌دار‌، فست‌فودها‌، ماکارونی و لازانیا‌، سسها‌، پاستیل‌ها و ژله‌ها و هرگونه غذای صنعتی حاوی رنگ و اسانس و مواد نگهدارنده خودداری کامل داشته باشند.

 نکته آخر اینکه بیشتر بزرگان و دانشمندان و فیلسوفان تاریخ، بیش‌فعال بوده‌اند! انیشتین فیزیکدان آلمانی‌، توماس ادیسون مخترع برق‌، سقراط فیلسوف بزرگ پیش از میلاد، ناپلیون بناپارت امپراطور فرانسه، پیکاسو نقاش و شاعر از جمله افرادی از دل تاریخ بوده‌اند که در دوران کودکی بیش‌فعال بوده‌اند!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی