English

مناطق محروم خوزستان زیر ذره‌بین مسئولان

استاندار خوزستان گفت: رسیدگی به مسائل و مشکلات محلات کم برخوردار باید در اولویت قرار بگیرد چرا که مردم این مناطق بر گردن ما حق دارند.

مناطق محروم خوزستان زیر ذره‌بین مسئولان
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، علی اکبر حسینی محراب در قرارگاه محرومیت زدایی و عمرانی خوزستان در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: اگر از همان ابتدا بافت شهر‌ها به درستی سازماندهی می‌شد اکنون شاهد این مشکلات نبودیم؛ از چندین سال قبل عده‌ای از مردم برای زندگی خود مکانی تعیین کردند که این موضوع یکی از عوامل حاشیه نشینی در شهر‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: معمولا افرادی که در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند جزو اولین‌های دفاع از کشور و اسلام هستند به همین دلیل باید بیشتر به آنها توجه کرد.

حسینی محراب پراکندگی و موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی استان را یکی از ایرادات موجود در محلات کم برخوردار دانست و گفت: طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ در محلات کم برخوردار باعث هماهنگی بیشتر بین ارگان‌ها خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: قطعا با هم افزایی بهتر و بدون هزینه‌های هنگفت، شاهد اتفاقات خوشایندی در محلات کم برخوردار خواهیم بود.

حسینی محراب با بیان اینکه کار‌های جهادی باید با حضور مردم منطقه انجام شود اظهار کرد: متاسفانه فعالیت پیمانکاران در مناطق کم برخوردار با هزینه‌های بالایی انجام می‌شود در حالی که اگر کار‌ها را به خود مردم واگذار کنیم علاوه بر کاهش هزینه‌ها، کارایی بهتری خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه برخی از شهر‌های استان از جمله رامشیر با مشکل اوقاف مواجه هستند به گونه‌ای که تمام مناطق این شهر به محلات کم برخوردار تبدیل شده بنابراین باید این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود؛ همچنین شهرک یاسر، زرگان و خروسیه از دیگر مناطق نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها است.

استاندار خوزستان با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مناطق کم برخوردار و رفع محرومیت ابراز امیدواری کرد: با حرکت رو به رشد، محرومیت را از استان بزداییم.

بر اساس این گزارش استان خوزستان یکی از استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود. همچنین اهواز دومین شهر حاشیه نشین کشور محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه