English

ترغیب دانش آموزان به ثبت‌نام در هنرستان ها

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۸ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در هنرستان‌های استان ثبت نام کرده اند.

ترغیب دانش آموزان به ثبت‌نام در هنرستان ها
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، امین برملا با تاکید بر اولویت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از حداکثر امکانات خوزستان در این زمینه گفت: در آموزش و پرورش، توسعه هنرستان‌های جوار و وابسته مورد تاکید است و به این منظور، در ۲ سال اخیر رشد نزدیک ۱۵ درصدی در توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کار و دانش در خوزستان داشتیم.

وی میانگین دانش‌آموزان فنی در سال ۱۴۰۱ در استان خوزستان را ۳۴ درصد کل دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: امسال این رقم به ۴۳.۲۶ رسیده است که نشان دهنده ثبت نام بیش از ۲۸ هزار و ۸۱۸ دانش‌آموز در هنرستان‌های استان است.

برملا ادامه داد: در سال ۹۹ نیز ۲۹ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی تحصیل می‌کردند که این میزان در میانگین کشوری ۳۵ درصد بود، یعنی ۶ درصد عقب بودیم، اما امسال این رقم در خوزستان به ۴۳.۲۶ رسیده و میانگین کشوری نیز ۴۱ درصد است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید: بدون شک تاثیر این توسعه را در اشتغال و کیفیت‌بخشی به آموزش نظری خواهیم دید.

وی تعداد رشته محل‌های فعال در خوزستان را یکهزار و ۲۶۳ رشته عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر در ۳ پایه متوسطه دوم، ۷۵ هزار و ۸۷۵ دانش‌آموز در حال تحصیل هستند که تا پایان برنامه هفتم توسعه، در سهم آمار در نظر گرفته‌شده این مقدار باید ۳۰ هزار دانش‌آموز دیگر اضافه شود، یعنی باید به بیش از ۱۰۵ هزار نفر برسد.

به گفته برملا؛ در حال حاضر سهم دانش‌آموزی در پایه دهم ۴۳ درصد است که در پایان برنامه باید به ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۷ برسد.

فعالیت ۵۵۱ هنرستان در خوزستان

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف باید زیرساخت و امکانات وجود داشته باشد، افزود: در حال حاضر ۵۵۱ هنرستان در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، ۳۱۳ هنرستان مستقل و بیش از ۲۰۰ هنرستان ضمیمه هستند.

امین برملا می‌گوید: ساخت فضا‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها در راه‌اندازی هنرستان‌های جوار، از راهکار‌های آسان برای توسعه این حوزه است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه هنرستان‌های جوار صنعت، ادامه داد: در این هنرستان‌ها، آموزش در محیط واقعی کار انجام می‌شود. این هنرستان‌ها در کنار شرکت‌ها هستند و همواره مورد استقبال دانش‌آموزان قرار می‌گیرند.

برملا اضافه کرد: در این خصوص، همکاری نکردن شرکت‌ها و کارخانه‌ها در راه‌اندازی هنرستان‌های جوار از چالش‌های استان خوزستان است. در انجام مسئولیت اجتماعی نیاز است که همگرایی انجام شود. در این زمینه هنرستان کشاورزی برکت و مرکز تحقیقات کشاورزی اهواز، هنرستان بهیاری شادگان، هنرستان ارشاد اهواز، هنرستان ریلی اندیمشک، هنرستان تربیت بدنی صنایع فولاد و هنرستان صفی‌آباد دزفول راه‌اندازی شده‌اند.

وی گفت: در شورای آموزش و پرورش، احیا و راه‌اندازی هنرستان‌های جوار را به عنوان مصوبه داشته‌ایم و در این خصوص کار در حال انجام است و با دستگاه‌ها نامه‌نگاری شده است که برخی همکاری کردند و برخی نیز همراهی کمتری داشتند.

برملا با اشاره به امکان راه‌اندازی دوباره هنرستان نفت در اهواز، افزود: در حال حاضر تجهیزات هنرستان نفت و علاقه‌مندی برای احیای آن نیز وجود دارد و صنایع فولاد، پتروشیمی، آب و برق، نفت و حفاری نیز ظرفیت‌های خوبی دارند که می‌توان در این راستا از آنها استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه