English

خطر ورود گونه‌های غیر بومی و تراریخته به اکوسیستم خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در زمینه خطر ورود گونه‌های غیر بومی و تراریخته به اکوسیستم استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حمید صالحی با اشاره به اینکه گونه های غیر بومی، گونه‌های بومی را به مخاطره می اندازند و  اکوسیستم را تحت فشار قرار می دهند،  گفت: از سال ۸۷ تاکنون یکی از مباحث مطرح شده در ایران که بسیار حائز اهمیت است موضوع ورود ماهی غیر بومی تیلاپیا به کشور است.

وی ضمن اشاره به خطر ورود گونه های غیر بومی و تراریخته به اکوسیستم خاطر نشان کرد: تیلاپیا در فهرست ۱۰۰ گونه تهاجمی معرفی شده و این ماهی بومی ایران نیست.
صالحی در ادامه افزود: در راستای حفظ ژنتیک، بانک های متعددی از جمله خون، ژن و پر از تمام گونه های پرندگان استان و کشور تهیه گردیده و این اواخر بانک عضله و سایر بافت ها نیز در حال جمع آوری است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان از سایر ارگان ها خواست در زمان نمونه برداری ضمن اخذ مجوز از ادارات مربوطه، اخلاق نمونه برداری را نیز رعایت کنند و امانتدار باشند و احساس مسئولیت نمایند و از راهنمایی و مساعدت کارشناسان محیط زیست بهره بگیرند و این ارگان را از نتایج نمونه برداری مطلع سازند و حق قانونی و شرعی حفاظت محیط زیست را در چاپ و نشر فراموش نکنند و در تحقیقات و پژو هش ها به مباحثایمنی زیستی نگاه ویژه داشته باشند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه