English

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی:

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از مرز ۳۷۰ هزار تن عبور کرد

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه مراکز خرید تعاون روستایی در ۱۶ شهرستان و ۲۵ مرکز، گندم خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی به ۱۱۲ هزار تن رسیده است. طی ۵ سال گذشته رکورد خرید تضمینی گندم شکسته شده است‌.

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از مرز ۳۷۰ هزار تن عبور کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آرش آوان؛ مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی اظهارداشت: خرید به صورت توافقی برای ۲۳ قلم محصولات کشاورزی انجام می‌شود و خرید توافقی در استان طی ۴ ماهه اول سال، به ۵۰ هزار و ۳۶۹ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۹ درصد رشد داشته است.

آوان افزود: در زمینه خرید تضمینی گندم ، تعاون روستایی به عنوان مباشر بر اساس سنوات گذشته عمل کرده است و طی سال جاری میزان خرید تضمینی گندم در استان از مرز ۳۷۰ هزار تن عبور کرده و در حوزه مراکز خرید تعاون روستایی در ۱۶ شهرستان و ۲۵ مرکز، گندم خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی به ۱۱۲ هزار تن رسیده است. طی ۵ سال گذشته رکورد خرید تضمینی گندم شکسته شده است‌.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی همچنین گفت: در این زمینه نیز تعاون روستایی به عنوان مباشر عمل کرده و از ابتدای فصل برداشت کلزا در استان تاکنون بیش از ۲۶۸۰ تن کلزا توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شد که این میزان در سال گذشته ۹۰۰ تن بود و این نشان می‌دهد امسال خرید تضمینی کلزا از رشد قابل توجهی برخوردار است زیرا در راستای تولید روغن در کشور خرید تضمینی این محصول اهمیت زیادی دارد.

وی متذکر شد: لازم به ذکر است که ماهیت خریدهای توافقی متفاوت از ماهیت خریدهای تضمینی و حمایتی که ویژه محصولات استراتژیک است، بوده و از طریق بخش خصوصی، با منابع مالی داخلی تشکل‌ها، به صورت توافق با کشاورز و دامدار و با هدف خدمت‌رسانی، انجام می‌شود.

آوان ادامه داد: خرید به صورت توافقی توسط شبکه تعاون روستایی استان برای ۲۳ قلم محصولات کشاورزی از جمله آلبالو، هلو، گیلاس و محصولات و علوفه دامی شامل شیر، مرغ، جو، یونجه، ذرت علوفه‌ای، کنجاله‌های سویا و کلزا، تفاله چغندرقند و... صورت می‌گیرد و خرید توافقی در استان طی ۴ ماهه اول سال، به ۵۰ هزار و ۳۶۹ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۹ درصد رشد داشته است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر در راستای کمک به تنظیم بازار به نفع تولید کننده به خصوص خرده مالکان به دنبال خرید توافقی گوجه فرنگی به دلیل ورود به فصل برداشت این محصول در استان هستیم زیرا بیشترین کارخانه‌جات تولید رب گوجه فرنگی در استان ما قرار دارد و در سال گذشته تشکل‌ها این خرید را انجام دادند و در خریدهای توافقی سازمان تعاون روستایی نقش تسهیلگر را بر عهده دارد.

وی اذعان داشت: در خصوص اعتبارات تملک دارایی‌ها اتفاقات خوبی در سطح استان رخ داده و در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد تومان مبادله موافقت‌نامه با سازمان مدیریت برای مرمت و بازسازی انبارهای دولتی داشته‌ایم و امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های صورت گرفته این عدد ۵ برابر شود زیرا انبارهای موجود در استان قدمت زیادی داشته و نیاز به مرمت و بازسازی با دو رویکرد دارد.

آوان یادآور شد: رویکرد اول این است که انبارها را دولت ساخته تا در زمان خرید تضمینی، توافقی و حمایت به تشکل‌ها کمک شود و همچنین این انبارها به عنوان یک زیر ساخت در اختیار دولت قرار دارد تا در زمان ضرورت از جمله در زمان بلایای طبیعی در اختیار ستاد بحران قرار گیرد و در حال حاضر ۶۰ انبار دولتی در سطح استان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه