English

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

پیش بینی کاهش دمای هوا در خراسان رضوی

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از روز شنبه به تدریج از مناطق شمالی و غربی استان، شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود و روز یکشنبه هم مقدار و گستره بارش‌ها به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی افزایش پیدا می کند.

پیش بینی کاهش دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده؛ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه آینده به ویژه در نقاط شمالی و مرکزی استان با کاهش نسبی مواجه می شود.

آهنگرزاده در ادامه تصریح کرد: از بعداز ظهر روز شنبه به تدریج از مناطق شمالی و غربی استان، شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود به‌گونه ای که پیش‌بینی می‌شود از اواخر فرداشب شاهد رگبار و رعد وبرق پراکنده در برخی از مناطق شمال غربی استان باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: روز یکشنبه هم مقدار و گستره بارش‌ها به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی افزایش پیدا می کند و هم اکنون نیز در مناطق میانی و جنوبی استان از جمله تربت حیدریه و خواف شاهد وزش باد هستیم.

وی همچنین افزود: انتظار می‌رود تا اواسط هفته آینده در ساعاتی، بر سرعت و شدت وزش باد در سطح استان افزوده شود به طوری که در نواحی بادخیز و مستعد استان از جمله نواحی جنوبی و شرقی به خصوص جنوب شرق استان با وزش باد شدید همراه با گرد خاک، کاهش میدان دید و کیفیت هوا رو به رو باشیم.

آهنگرزاده اظهارداشت: احتمال این که در مناطق جنوب شرق خراسان رضوی شاهد توفان گرد و خاک باشیم دور از ذهن نیست و روز گذشته گرمای ۴۰ درجه و بیشتر در ایستگاه های سبزوار، فرودگاه سبزوار، بردسکن و درگز به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآورشد: طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۵ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از تایباد با ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شد.

آهنگرزاده خاطرنشان کرد: دمای هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۴تا ۳۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و پیش بینی می‌شود دمای هوای امروز در گرمترین ساعت همچون روز گذشته ۳۷ درجه بالای صفر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه