English

استاندار خراسان رضوی:

تامین ۱۵ برابری زمین برای نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون برای ۱۸۰ هزار واحد زمین تامین شده است و این مقدار الحاق زمین در استان حدود ۱۵ برابر مسکن مهر در ۱۶ سال گذشته بوده است برابر ابلاغ وزارت راه در برنامه چهار ساله نهضت ملی مسکن استان ۳۹۱ هزار ۲۰ واحد بوده است.

تامین ۱۵ برابری زمین برای نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: تاکنون برای ۱۸۰ هزار واحد زمین تامین شده است و این مقدار الحاق زمین در استان حدود ۱۵ برابر مسکن مهر در ۱۶ سال گذشته بوده است و این میزان برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

نظری این سخنان را در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور ابراز داشت و ادامه داد: برابر ابلاغ وزارت راه و شهرسازی برنامه چهار ساله نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ۳۹۱ هزار ۲۰ واحد بوده است و در بخش حمایتی ۱۹۵ هزار و ۸۲۰ واحد و روستایی ۶۴ هزار واحد و بازآفرینی ۵۶ هزار و ۲۰۶ واحد و خودمالک هم ۷۴ هزار و ۹۸۰ واحد است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در بخش حمایتی، همه خدمات اعم از زمین و تسهیلات و آماده سازی و غیره توسط ما ارائه می‌شود و در بخش روستایی نیز تسهیلات ارائه می‌شود. در استان خراسان رضوی زمین هم در روستاها واگذار کرده‌ایم.

وی متذکر شد: همچنین در بخش بازآفرینی بیشتر جنبه تسهیلات و تخفیف پروانه دارد و در بخش خودمالک هم به همین ترتیب است و قصد داریم تا چند ماه آینده یک جهشی در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ایجاد کنیم.

نظری تاکید کرد: در استان خراسان رضوی رویکرد اصلی ما تقدم دادن به روستاها بوده است، با این نگاه که روستاییان برای مهاجرت به شهرهای کوچک و مرکز استان ترغیب نشوند. برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید تقدم را به آنها می‌دادیم که این رویکرد اول ما است.

استاندار خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: رویکرد دوم که از ابتدا مدنظر داشته‌ایم واگذاری زمین به مردم بود. ۱۸۰ هزار واحد معادل ۴۰ میلیون مترمربع و ۴ هکتار زمین تامین شده است.

وی اظهار داشت: این مقدار الحاق در خراسان رضوی حدود ۱۵ برابر مسکن مهر در سال‌های گذشته بوده است و ۱۳۴ سایت شهری در حال آماده سازی و خدمات زیربنایی داریم که ۶۱ سایت در حال آماده سازی است.

استاندار خراسان رضوی یادآورشد: در تسهیلات بانکی نیز متاسفانه به نسبت عملیات اجرا اعم از تامین زمین و صدور پروانه‌ها و زیر ساخت‌ها در واگذاری تسهیلات در بخش عقب ماندگی وجود دارد که نیازمند دستور شماست.

نظری خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسایل بانکی بین مصوبات شورای عالی مسکن و آنچه بانک ها ابلاغ می کنند باید همگرایی وجود داشته باشد و دو بانک که تسهیلات را ابلاغ کرده هنوز نرخ سود را ۱۸ درصد نکرده اند و همچنین شروطی هم گذاشته اند و همچنین ضمانت ها نیز جزو مشکلات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه