English

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی:

حرم مطهر رضوی در عاشورای حسینی(ع)+ تصاویر

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: عزاداران حسینی با ندای «یا ابالفضل»، «یا حسین» و «لبیک یا حسین» راهی صحن و سرای حرم مطهر رضوی میشوند و هنگام ورود به حرم مطهر رضوی در حالی که نوای وای حسین کشته شد را سر داده اند اشک ماتم می‌ریزند.

حرم مطهر رضوی در عاشورای حسینی(ع)+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در خبری اعلام کرد: همزمان با روز عاشورا آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد آیین مقتل خوانی را از ساعت ۹ صبح در رواق امام خمینی (ره) آغاز  می‌کند.

حجت الاسلام شریعتی نژاد ادامه داد: مراسم عزاداری عصرعاشورا و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  هم ساعت ۱۷:۱۵ با بیان احکام حجت الاسلام والمسلمین حسین خادم الخمسه و شعرخوانی آئینی در صحن پیامبر اعظم (ص) آغاز می‌شود و پس از آن عزاداران حسینی از سخنرانی حجت الاسلام واعظ شهیدی و نوحه خوانی علی برادران بهره‌مند خواهند شد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: مراسم شام شهادت امام حسین (ع) هم ساعت ۱۹:۴۵ با قرائت زیارت امین الله حاج علی ملائکه از مادحین حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و در ادامه حجت الاسلام رضا حاج ابراهیم به ایراد سخنرانی و امیر عارف به نوحه خوانی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: مراسم شام غریبان  هم ساعت ۱۹:۱۰ با حضور خادمان بارگاه ملکوتی رضوی از ایوان باب الکاظم (ع) آغاز می‌شود و تا صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی با مرثیه سرایی هادی الهی و علی علیمردانی از مداحان اهل بیت (ع) ادامه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام شریعتی نژاد گفت: پس از آن، خادمان این بارگاه نورانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا (ع) گرداگرد یک دیگر جمع می‌شوند و با مدیحه سرایی علی مالکی نژاد در غم شهادت سید الشهدا و اسارت اهل بیت پاک ایشان به عزاداری و سینه زنی می‌پردازند.

شایان ذکر است: مراسم قرائت دعای پرفیض ندبه نیز صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در  رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد  و جواد مشکی باف در این محفل نورانی دعای پرفیض ندبه را  قرائت کرد.

همچنین مشهد الرضا به ویژه آستان ملکوتی رضوی در عاشورای حسینی سراسر آه و فغان وناله است و عزاداران به یاد رشادت‌های سرورو سالار شهیدان و یاران با وفایشان و مصائب دشت کربلا در روز عاشورا بر سرو سینه می‌زنند. عاشورای دیگری برپاست.

ارادتمندان اهل بیت (ع) از اقصی نقاط کشور به این آستان ملکوتی مشرف شده اند و با عزاداری و نوحه سرایی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز می‌کنند و  این مصیبت بزرگ  را به محضر امام هشتم و امام عصر (عج) تسلیت می‌گویند.

هیئت‌های عزاداری که از سراسر کشور  در مشهد الرضا حضور یافته اند هر یک در مسیر‌های منتهی به حرم رضوی با آداب و رسوم خاص خود به عزاداری پرداخته اند و با تشرف به آستان ملائک نشین رضوی در این صحن و سرا هم اقامه عزا می‌کنند.

عزاداران حسینی با ندای «یا ابالفضل»، «یا حسین» و «لبیک یا حسین» راهی صحن و سرای حرم مطهر رضوی میشوند و هنگام ورود به حرم مطهر رضوی در حالی که نوای وای حسین کشته شد را  سر داده اند اشک ماتم می‌ریزند.

عاشورا در مشهد

عاشورا در مشهد

عاشورا در مشهد

عاشورا در مشهد

عاشورا در مشهد

عاشورا در مشهد

عاشورا در مشهد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه