English

دهیار روستای بیلند گناباد:

گناباد، طلایه دار آیین سنتی علم گردانی در خراسان رضوی

دهیار روستای بیلند گناباد بیان کرد: آئین سنتی-مذهبی علم گردانی در روستای بیلُند شهرستان گناباد از سال‌های دور نمایانگر ارادت مردم به حضرت سید الشهدا (ع) است.

گناباد، طلایه دار آیین سنتی علم گردانی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، پور عباس؛ دهیار روستای بیلند گناباد گفت: آئین سنتی-مذهبی علم گردانی در روستای بیلُند شهرستان گناباد که بیش از صد سال قدمت دارد برگزار شد.

پورعباس ادامه داد: در این آئین علم گردانی، برگزاری آیین سنتی علم گردانی در روستای بیلند ۱۴ علم به نام ۱۴ معصوم علیهم السلام توسط جوانان روستا از مسجد گلمکان تا مسجد صاحب الزمان این روستا با مدیحه سرایی و عزاداری هیئات مذهبی حمل می‌شود.

دهیار روستای بیلند گناباد اظهار داشت: علم گردانی نشانه آغاز مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان علیه السلام در روستای بیلند است و این ۱۴ علم در میدان علامه بهلول روستای بیلند تا پایان عزاداری سید و سالار شهیدان علیهم السلام نصب می‌شود.

پورعباس تصریح کرد: آیین علم گردانی از سال‌های دور نمایانگر ارادت مردم به حضرت سید الشهدا (ع) است که در تلاشیم این آئین را در میراث فرهنگی معنوی کشور در کنار هشت آئین دیگر عاشورا یی ثبت شده شهرستان گناباد، به ثبت برسانیم.

علم گردانی در گناباد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه