English

حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد:

حرم ملائک پاسبان رضوی سیاهپوش شهادت اباعبدالله الحسین(ع) شد

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویژه برنامه هایی در حرم رضوی برگزار می شود و روز دوشنبه، همزمان با عاشورای حسینی حرم مطهر رضوی با ویژه برنامه‌هایی میزبان عزاداران است.

حرم ملائک پاسبان رضوی سیاهپوش شهادت اباعبدالله الحسین(ع) شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: در سالروز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مشهد بویژه حرم ملائک پاسبان رضوی سیاهپوش شده است و از هر کوی و برزن نوای یا حسین به گوش می رسد.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: عاشقان و ارادتمندان حسینی امروز خود را به صحن و سرای رضوی رسانده اند تا در سوگ مولای خویش و رهبر آزادگان جهان حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش عزاداری کنند و این مصیبت بزرگ را به محضر امام مهربانیها تسلیت بگویند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: حرم مطهر رضوی با پرچم‌ها، کتیبه‌ها و کتل‌های مشکی سیاهپوش شده است و طنین سوگ و عزا و نوای یا حسین از گوشه گوشه این آستان مقدس به گوش می رسد.

وی گفت: در شهر هم خیمه‌های عزاداری در هر کوی و برزن برپا و میزبان ذاکران و عزاداران حسین (ع) شده اند، مجالس سوگواری و هیئت‌های عزاداری هم در حسینیه‌ها و مساجد برپاست و دسته های عزادار از صبح امروز به صورت منظم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای عرض تسلیت به حرم رضوی مشرف می شوند.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد تاکید کرد: همچنین به همین مناسبت ویژه برنامه هایی در حرم رضوی برگزار می شود و روز دوشنبه، همزمان با عاشورای حسینی حرم مطهر رضوی با ویژه برنامه‌هایی میزبان عزاداران است.

 حرم مطهر رضوی شهادت سید الشهدا(ع) عاشورا

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: مراسم عزاداری روز عاشورا از ساعت ۱۰ صبح در رواق امام خمینی(ره) و با روضه‌خوانی مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی به سخنرانی و مقتل‌خوانی می‎پردازد.

وی در ادامه متذکر شد: همچنین در شام شهادت سید الشهدا(ع) و شهدای کربلا، طبق سنت هرساله ویژه برنامه شام غریبان بعد از نماز مغرب و عشاء، با حضور خادمان حرم رضوی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد یادآور شد: در این ایام، با هدف استفاده عموم زائران، مجاوران و دلدادگان اهل بیت (ع)، علاوه بر اینکه مراسم عزاداری در حرم مطهر رضوی ، از نمایشگر‌های پهن پیکر در صحن‌های حرم پخش می‌شود، به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، این برنامه‌ها از طریق شبکه‌های مختلف صدا و سیما به‌صورت زنده پخش می‌شود.

 حرم مطهر رضوی شهادت سید الشهدا(ع) عاشورا

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی