English

آیت الله سید احمد علم الهدی:

ویژگی مهم علمدار کربلا، ولایت‌پذیری و بصیرت نافذ وی بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: امام صادق(ع) در خصوص حضرت عباس فرمود، بصیرت نافذ، فقاهت، علم و دانش و وابستگی به امام زمان خود از جمله شاخصه های حضرت ابوالفضل (ع) است.

ویژگی مهم علمدار کربلا، ولایت‌پذیری و بصیرت نافذ وی بود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: ولایت‌پذیری و بصیرت نافذ از جمله ویژگیهای علمدار کربلا ، حضرت ابوالفضل(ع) است.

آیت الله علم الهدی این سخنان را در جمع عزاداران تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد و ادامه داد: معرفت شناسی موضوع بسیار مهمی است، در حالیکه در معرفت شناسی اهل بیت(ع) قاصر هستیم و نسبت به آنها شناخت کافی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به بیانهای ظاهری حضرت عباس (ع) تصریح کرد: تاکنون از حضرت عباس ویژگیهایی مانند شجاعت، بازوی پهن، سینه ستبر و زیبایی آن بیان شده است.

وی همچنین در ادامه متذکر شد: در حالیکه این نوع شناخت نسبت به علمدار کربلا کافی نیست و عملدار کربلا این ویژگیها را داشت اما عظمت او به شجاعت و زیبایی نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: امام صادق(ع) در خصوص حضرت عباس فرمود، بصیرت نافذ، فقاهت، علم و دانش و وابستگی به امام زمان خود از جمله شاخصه های حضرت ابوالفضل (ع) است.

آیت الله علم الهدی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: ایمان حضرت عباس محکم و استوار بود و امام سجاد(ع) فرمود، در روز قیامت حضرت ابوالفضل مقامی دارد که دیگر شهدا به مقام او غبطه می‌خورند.

همچنین شایان ذکر است که: امشب آیین ویژه شب عاشورا   پس از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر، میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

لازم به ذکر است که: در شب عاشورای حسینی، همچون سال‌های گذشته مراسم آیینی خطبه‌خوانی نیز با حضور خادمان و زائران آستان حضرت رضا(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه