English

رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی:

سهم ۱۲ درصدی خراسان رضوی در تامین گوشت قرمز کشور

رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون ۷۵۶ هزار راس پروانه صنعتی و ۵۵۶ هزار راس پروانه دام کوچک روستایی در استان هویت بخشی شده اند و پنج میلیون و ۹۶۴ هزار راس دام فاقد پروانه هویت بخشی هستند.

سهم ۱۲ درصدی خراسان رضوی در تامین گوشت قرمز کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید مهدوی؛ رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی اظهار داشت: هم اکنون ۱۲ درصد گوشت قرمز کشور در خراسان رضوی و ۷۵ درصد پروتئین این استان نیز به همت دامداران سبک تولید می‌شود.

مهدوی این سخنان را در پانزدهمین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی ابرازداشت و ادامه داد: هم اکنون یکی از مشکلات عمده در حوزه دام استان ناشی از عدم هویت‌بخشی دامداران است.

رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی  اضافه کرد: در این راستا طرح فنی و حقوقی هویت‌بخشی به دام سبک در اتحادیه دامداران خراسان رضوی آماده شده است و تولید ۱۲ درصد گوشت قرمز کشور در این استان می باشد.

وی متذکر شد: هم اکنون ۷۵۶ هزار راس پروانه صنعتی و ۵۵۶ هزار راس پروانه دام کوچک روستایی در استان هویت بخشی شده اند و پنج میلیون و ۹۶۴ هزار راس دام فاقد پروانه هویت بخشی هستند.

مهدوی همچنین تصریح کرد: دامداران ستون‌های اقتصاد مقاومتی در استان هستند و یکی از مشکلات عمده ما در استان نداشتن سامانه جامعی برای مشخص کردن تعداد دقیق دام در استان است.

رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی افزود: طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی در ۲ سال گذشته، هشت میلیون و ۲۸۰ هزار دام سبک شامل یک میلیون بز، هفت میلیون و ۲۸۰ هزار راس گوسفند و نیز ۴۱۵ هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد و گفت: به ازای هر راس گوسفند ۷۴ شغل در چرخش بوده و گردش مالی حوزه دام زمانی که شاهد افزایش قیمت نهاده‌ها نبودیم، ۳۷۰ هزار میلیارد تومان است.

مهدوی یادآور شد: هم اکنون هزینه های تغذیه، دارو و درمان، انرژی، کارگری، حمل و نقل و سایر موارد در بخش دام سبک روزانه به طور میانگین حدود ۲۰۰ هزار ریال و برای هشت میلیون راس دام سبک سالانه ۵۸۴ هزار میلیارد ریال هزینه در بر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه