English

دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی:

افزایش ۶۰ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در سال جاری

دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی بیان کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مظنون به قاچاق در استان طی سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، ۳۴۶۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است.

افزایش ۶۰ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین دشتبان؛ دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی اعلام کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مظنون به قاچاق در استان طی سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

دشتبان همچنین تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مظنون به قاچاق در استان طی سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، ۳۴۶۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۰۲۳ متهم دستگیر و ۷ باند سازمان ‌یافته قاچاق کالا و ارز شناسایی و منهدم شدند که از نظر تعداد متهم دو درصد و از نظر تعداد باندها ۴۰ درصد افزایش در خراسان رضوی وجود داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در ادامه افزود: در سه ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۰.۵ تن کالای دارای رای قطعی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در استان منهدم شده است.

وی متذکر شد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان در این مدت ۱۸۶۵ پرونده بوده که از این میزان ۱۶۱۴ پرونده منجر به حکم محکومیت و ۴۰۵۷ میلیارد ریال جریمه برای این پرونده‌های محکومیت‌ یافته تعیین شده است.

دشتبان تاکید کرد: خراسان رضوی در زمینه قاچاق در برخی کالاها استان مبدا و در برخی دیگر استان مقصد است و مواد غذایی، دارو و نفت گاز بیشترین کالاهای اکتشافی در استان بوده که در زمینه نفت گاز خروجی و در زمینه دارو و مواد غذایی استان مبدا و مقصد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه