English

رییس اتاق اصناف کاشمر:

راه‌اندازی شهرک‌های صنفی از جمله ضروریات و اولویت‌ها است

رییس اتاق اصناف کاشمر بیان کرد: درجه‌بندی صنوف از ضروریات است، برخی صنوفی که غذا را ارزان‌تر می‌دهند لطف نمی‌کنند در واقع به دلیل کیفیت کم غذایشان گران‌تر هم می‌دهند و سود بسیار بیشتری می‌برند.

راه‌اندازی شهرک‌های صنفی از جمله ضروریات و اولویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا کاشمری؛ رییس اتاق اصناف کاشمر ابراز داشت: مافیاهایی وجود داشتند که به اسم دستگاه‌های مختلف و تراکتور و لودر و ... سهمیه نفت کسبه و اصناف را می‌گرفتند و در ویلاهای کلاته بزی یا پشت جاده سید مرتضی و باغات مصرف می‌کردند.

کاشمری ادامه داد: قبلاً ۲۵ اتحادیه داشته‌ایم که ۴ اتحادیه نیز ادغام شده است. اکنون در شهرستان کاشمر ۲۱ اتحادیه مشغول به کار هستند، همچنین ۱۱ هزار و ۳۰۰ پروانه فعال و حدود ۲۰۰۰ واحد فاقد پروانه داریم که بازرسی اتاق اصناف پیگیر پروانه دار کردن این واحدها است.

رییس اتاق اصناف کاشمر گفت: اگرچه شهر ریوش کسبه بسیاری دارد ولی چون زیر نظر کاشمر بود برای گرفتن یک معرفی‌نامه باید به این شهرستان می‌آمد که بعضاً خطراتی در مسیر به وجود می‌آمد، اما با راه‌اندازی اتاق اصناف در این شهرستان بخش قابل توجهی از مشکلات رفع شد.

وی تاکید کرد: هرچند شهر ریوش ۱۳۰۰ کاسب دارد اما از ابتدای انقلاب تاکنون فقط ۱۶۵ پروانه فعال داشتیم که با راه‌اندازی اتاق اصناف این تعداد طی ۴ ماه به بیش از ۷۲۰ پروانه افزایش یافت و اکنون کارها در همان شهر انجام می‌شود.

کاشمری متذکر شد: ۸۰ درصد کسبه فاقد گاز هستند و از نفت استفاده می‌کنند و در گذشته مافیاهایی وجود داشتند که نفت را به قیمت دولتی می‌گرفتند و در سرمای زمستان به قیمت بسیار بیشتر به کاسب‌ها می‌فروختند و کسبه هم چاره‌ای نداشتند.

رییس اتاق اصناف کاشمر افزود: برخی یا در واقع مافیا که وابسته به همه جا بودند بعضاً سهمیه نفت اصناف را می‌گرفتند و در ویلاهای کلاته بزی یا پشت جاده سید مرتضی و باغات مصرف می‌کردند.

وی گفت: متأسفانه قبلاً هزار لیتر به اتاق اصناف می‌دادند و می‌گفتند تا پایان ماه خودتان توزیع کنید که با مطالبه گری‌های انجام شده و اعتراضات کسبه در زمستان پارسال هر ماه از شرکت نفت حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار لیتر سوخت می‌گرفتیم و بین کسبه توزیع می‌شد.

کاشمری تاکید کرد: راه‌اندازی شهرک‌های صنفی از جمله ضروریات و اولویت‌ها است و مشاغل مزاحم و انبارهای بسیاری در داخل شهر داریم که باید به این شهرک‌ها منتقل شوند و برداشتن حریم صنفی و ازدیاد کسبه از معضلات جدی است.

رییس اتاق اصناف کاشمر اذعان داشت: با دادن یک برگ پروانه به جوانان نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، در صورتی که همان برگه هم بعد از یک ماه به دلیل مشکلاتی باطل می‌شود و شاهدیم بسیاری از کسانی که وام اشتغال‌زایی دریافت کرده‌اند به دلیل عدم توجیه اقتصادی شغل شان، پروانه کسب خود را باطل کرده و حتی وام را دریافت و در مسیر دیگری هزینه کرده‌اند.

وی یادآور شد: در کاشمر به ازای هر ۱۴ نفر پروانه کسب وجود دارد و این یک معضل جدی است و باعث و بانی ۱۰۰ درصد تورم داخل شهرستان برداشتن حریم صنفی است و به عنوان مثال در کاشمر نیاز به ۷۰ بنگاه املاک داریم در صورتی که اکنون ۴۷۰ بنگاه املاک و ماشین وجود دارد.

کاشمری خاطرنشان کرد: درجه‌بندی صنوف از دیگر ضروریات است و برخی صنوفی که غذا را ارزان‌تر می‌دهند لطف نمی‌کنند در واقع به دلیل کیفیت کم غذایشان گران‌تر هم می‌دهند و سود بسیار بیشتری از کسی که فکر می‌کنید گران‌تر می‌دهد می‌برند و در همین خصوص به زودی درجه‌بندی صنوف انجام می‌شود و بر اساس همان باید خدمات ارائه دهند تا مردم ضرر نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه