English

مدیرکل راهداری خراسان رضوی:

افزایش ۴۳ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از مرزهای خراسان رضوی

مدیرکل راهداری خراسان رضوی بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش ترانزیت، نزدیک به ۳۹ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی از چهار پایانه مرزی خراسان رضوی ورود و خروج داشته اند.

افزایش ۴۳ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از مرزهای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جعفر شهامت؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کل تردد ناوگان شامل ترانزیتی ورودی - خروجی و صادراتی- وارداتی از مجموع چهار پایانه مرزی فعال استان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۳ درصد افزایش یافته است.    

شهامت ادامه داد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش ترانزیت، نزدیک به ۳۹ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی از چهار پایانه مرزی خراسان رضوی ورود و خروج داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۶۲ درصد و از لحاظ تناژ جابجا شده ۵۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: تردد ترانزیت خروجی در خراسان رضوی با رشد ۵۵ درصدی و تردد ترانزیت ورودی با رشد ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در همین مدت تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۱۸هزار و ۸۰۰ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۷۵۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب ۱۸ و ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

شهامت ابراز داشت: در بهار سال جاری در بین پایانه‌های مرزی استان، پایانه لطف آباد دارای بیشترین تردد ترانزیتی با ۱۱۰هزارو ۷۵ دستگاه ترانزیت خروجی و پنج هزارو ۱۴۰ دستگاه ترانزیت ورودی بوده است که به ترتیب با ۱۰۲ و ۱۴۵ درصد از بیشترین رشد نیز برخوردار بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی متذکر شد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل به ترتیب ۴۲ و ۵۲ درصد افزایش داشته است.

شهامت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج ۵۱۹ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان نیز ۶۴۲ دستگاه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه