English

معاون اجرایی رئیس جمهور:

طرح ولایت ضرورت شناخت در زمان بروز بحران است

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: جریان فکری شکل گرفته در طرح ولایت می تواند ما را به تمدن نوین اسلامی برساند و مبانی فکری وقتی از یک منشاء درست جریان پیدا می‌کند، سرچشمه اصلی را به ما نشان می‌دهد.

طرح ولایت ضرورت شناخت در زمان بروز بحران است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن منصوری؛ معاون اجرایی رئیس جمهور در سخنانی عنوان کرد: در فرایند تحقق تمدن اسلامی بیشتر از هر چیزی نیازمند کادرسازی هستیم، لذا برای این جایگاه ها باید کادر مناسب آموزش ببیند.

منصوری این سخنان را در رزمایش بزرگ معرفتی طرح ولایت ۱۴۰۲ که عصر امروز با حضور ۴ هزار نفر از دانشجویان، معلمین و فعالین فرهنگی در مشهد برگزار شد ابراز کرد و ادامه داد: کارگزاران، بخش مهمی از دولت اسلامی را تشکیل می دهند و آموزش جوانان ضرورت دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: طرح ولایت جامعیت دارد و طرح ولایت در بردارنده مفاهیمی است که می تواند در حوزه های مختلف استفاده شود.  و این طرح ضرورت شناخت در زمان بروز بحران است.

وی ادامه داد: افرادی که دوره های طرح ولایت را می گذرانند در دو راهی ها خوب تشخیص می‌دهند. وقتی دانش آموخته طرح ولایت در دو راهی قرار می گیرد، در فتنه ها درست تشخیص می دهد و درست انتخاب می‌ کند. دوره طرح ولایت، بصیرتی به جوانان می دهد که توان تشخیص جنس اصل از غیر اصل را داشته باشد.

منصوری تصریح کرد: برای این که ایدئولوژی و انقلاب خود را به دنیا نشان دهیم و پایه ریز یک تمدن نوین اسلامی باشیم نیازمند یک ایدئولوژی و مبانی فکری هستیم و ما می‌توانیم سبک زندگی، فرهنگ و اقتصاد خود را برای ساخت یک تمدن بر مبانی فکری شکل دهیم و این مبانی شالوده و اساس کار ماست.

معاون اجرایی رئیس جمهور متذکر شد: جریان فکری شکل گرفته در طرح ولایت می تواند ما را به تمدن نوین اسلامی برساند و مبانی فکری وقتی از یک منشاء درست جریان پیدا می‌کند، سرچشمه اصلی را به ما نشان می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد: شاید حرکت و استمرار طرح ولایت هم به خاطر این است که منشاء و سرچشمه آن منشاء درستی است و جوشش آن ما را به جریان فکری می‌رساند که در امتداد کلام امام خمینی(ره)  و رهبر معظم انقلاب است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اندیشه آیت الله مصباح اذعان کرد: طرح ولایت به یک میدان مبارزه تبدیل شده است و اکنون در نقاط مختلف کشور خروجی ها و برکات طرح ولایت را می‌بینیم و آیت الله مصباح نماد کار جمعی و عقلانی بود و در هر جایی که او قرار گرفت، اقدام به نهادسازی کرد.

منصوری در خاتمه یادآور شد: به کارگیری روش عقلی در مواجهه با علوم انسانی از دیگر خصوصیات علامه مصباح بود و او در رابطه با مبانی این علوم و ارائه برخی تحلیل‌ها بر روش عقلی تأکید داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه