English

معاون اجرایی رئیس جمهور:

فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست

معاون اجرایی رئیس جمهور از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید کرد و گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی نشان داد فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست.

فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، محسن منصوری در بدو ورود به مصلی امام خمینی (ره) مورد استقبال مسئولان و برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت و گزارشی از برگزاری نمایشگاه در روزهای گذشته دریافت کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز از برگزارکنندگان نمایشگاه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این رویداد بزرگ فرهنگی نقش مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

وی با حضور در غرفه های مهرستان، امیرکبیر، انتشارات انقلاب اسلامی، مکتب حاج قاسم، چاپ و نشر بین‌الملل، کتابستان و مؤسسه امام خمینی(ره)، از تازه‌های نشر بازدید و به گفتگو با مسئولان و غرفه‌داران پرداخت.

حین بازدید معاون اجرائی رئیس جمهور از نمایشگاه کتاب تعدادی کتاب از جمله کتاب پونه کوهی که توسط بچه‌های ساکن در مناطق محروم نوشته شده است به وی اهدا شد.

منصوری سپس در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و پس از آن در غرفه ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حاضر شد.

مقصد بعدی معاون اجرایی رئیس جمور، سالن کودک و نوجوان بود. وی از چندین انتشارات که کتاب‌هایی درباره خداشناسی کودکان، آشنایی کودکان با خدا، فرشتگان و سبک زندگی توحیدی را داشتند، بازدید کرد و  از تازه‌های هر نشر اطلاع پیدا کردند.

وی همچنین از غرفه طرح ولایت دانشجویان و فعالین فرهنگی سراسر کشور بازدید کرد و به درد دل آنان و مشکلاتی که بر سر راهشان است گوش داد.

منصوری در سالن یاس نمایشگاه کتاب به بازدید از نمودارهای اطلاعات راهبردی کتاب به صورت موضوع بندی شده و دیجیتال که بازدید از آن برای عموم آزاد است، پرداخت.

این نمودارها به صورت جزئی، آماری از حجم فروش، تعداد صفحات، میانگین قیمت هر صفحه، میانگین تعداد صفحات، چاپ اول و تجدید چاپ، ترجمه و تألیف و تعداد عنوان هر گروه کتاب از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

وضعیت شناسی هر حوزه و اشرافیت به نشر هر کشور از کاربردهای این نمودار است.

در حاشیه این بازدید نویسندگانی که کتاب‌های گمنام و تاثیر گذار آنان به فروش نرسیده بود، کتاب‌های خود را جهت معرفی و حمایت به معاون اجرائی رئیس جمهور هدیه دادند و از او خواستند که حمایت‌های دولت را از آنان دریغ نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه